کد خبر 10399
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

عضو هیات‌مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی:

عملکرد مناسب روابط‌عمومی همراه اول در ماجرای هشدار اشتباه زلزله/ ارتباطات شبکه‌ای افزایش کارآمدی سازمان را در پی دارد

عملکرد مناسب روابط‌عمومی همراه اول در ماجرای هشدار اشتباه زلزله/ ارتباطات شبکه‌ای افزایش کارآمدی سازمان را در پی دارد

عضو هیات‌مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی، تصمیم‌گیری سنتی را از علل ناکارآمدی سازمان‌ها خواند و خاطرنشان کرد: ارتباطات شبکه‌ای در عصر دیجیتال می‌تواند به افزایش کارآمدی و حل مشکلات سازمان بیانجامد.

به گزارش نمایندگان ما، کارگاه روابط‌عمومی شبکه‌ای؛ راهبردها و تکنیک‌ها روز شنبه، ۱۹ آذرماه همزمان با گشایش هجدهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط‌عمومی به صورت آنلاین برگزار شد.

حسین امامی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر ارتباطات دیجیتال، در آغاز این کارگاه، تصمیم‌گیری سنتی را از جمله علل ناکارآمدی سازمان‌ها خواند و با اشاره به اینکه، تصمیم‌گیری و ارتباطات شبکه‌ای در عصر دیجیتال می‌تواند به افزایش کارآمدی و حل مشکلات سازمان بیانجامد، به بازخوانی تعاریف کلاسیک و مدرن روابط عمومی پرداخت.

وی با بیان اینکه اولین تعاریف روابط‌عمومی، بر نمایندگی مطبوعات و تبلیغات تاکید داشتند، گفت: تعاریف مدرن اما مفاهیم تعامل و فرآیند ارتباطی را در بر می‌گیرد؛ آنچنان که انجمن روابط‌عمومی آمریکا نیز روابط‌عمومی را فرآیند ارتباطی راهبردی می‌خواند که روابط سودمند متقابل بین مردم و سازمان برقرار می کند.

عضو هیات‌مدیره انجمن متخصصان روابط‌عمومی در بخش دیگری از این کارگاه به واکاوی مفهوم “شبکه” پرداخت و ضمن برشماری تفاوت‌های شبکه‌های فنی و اجتماعی، آراء نظریه‌پردازان علوم ارتباطات اجتماعی در خصوص مفهوم و کارکرد شبکه و جامعه شبکه‌ای را برای حاضران تشریح کرد.

این مدرس و مشاور روابط‌عمومی، در ادامه با ارائه تعریفی از روابط‌عمومی شبکه‌ای، گسترش شبکه ارتباطی با ذی‌نفعان با هدف تامین نظام‌مند و پایدار ارتباطات را موجب افزایش سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سازمان می‌شود.

وی، به فعلیت درآوردن ظرفیت‌های بالقوه در سازمان و ذی‌نفعان، یافتن راه‌حل برای حل مشکلات، کارآمدی بیشتر سازمان،   افزایش مشارکت در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌های سازمانی را از جمله اهداف روابط عمومی شبکه‌ای برشمرد.

امامی در پایان این کارگاه، در پاسخ به سوالی در خصوص نقش و اهمیت زمان در روابط‌عمومی، به بیان مثالی از بحران اخیر ارسال اشتباه هشدار زلزله برای کاربران اپراتور اول کشور اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت مدیریت زمان و برخورداری از سرعت عمل در حین بحران، از مدیریت روابط‌عمومی همراه اول در ماجرای هشدار زلزله، تمجید کرد و گفت: روابط‌عمومی این شرکت در این ماجرا به‌درستی از زمان استفاده کرد و با اقدامات بهنگام به بحران پیش آمده واکنش نشان داد.

شبکه‌سازی، مزایا و چالش‌های روابط عمومی شبکه ای، ساختار شبکه و راهبردهای روابط‌عمومی شبکه‌ای، تحلیل شبکه‌های اجتماعی، اتصال‌گرایی، جمع‌سپاری و … از دیگر مطالب ارائه شده در این کارگاه علمی بود.

انتهای پیام

کد خبر 10399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =