کد خبر 10815
۱۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

سعیدی:

به جای دریای عمان از کلمه زیبای "دریای مکران" استفاده شود

به جای دریای عمان از کلمه زیبای "دریای مکران" استفاده شود

نماینده مردم چابهار در مجلس با انتقاد از استفاده برخی روسای کشورهای عربی در استفاده از لفظ "خلیج عربی" به جای "خلیج همیشه فارس" گفت: به جای دریای عمان از کلمه زیبای "دریای مکران" استفاده شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ دی‌ماه) و در تذکر شفاهی خود ضمن انتقاد از اقدامات نشریه موهن فرانسوی گفت: اظهارات اخیر جواد لاریجانی را تفرقه‌آمیز دانسته و تلاش هماهنگ برخی کشورها در جعل تاریخ را محکوم می‌کند.

وی ادامه داد: از آنجا که رئیس جمهور عراق هم به جای "خلیج همیشه فارس" از لفظ "خلیج عربی" استفاده می‌کند، پیشنهاد می‌کنم به جای "دریای عمان" از کلمه زیبای "دریای مکران" استفاده شود. به یاد آوریم فرمایش مقام معظم رهبری را که فرمودند نام زیبای مکران را احیا کنید.

نماینده مردم چابهار در مجلس با تذکری به وزیر بهداشت گفت: به وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های استان‌های چابهار و نیکشهر رسیدگی کنید و نسبت به تجهیز بیمارستان نیروی دریایی کنارک به قید فوریت اقدام شود.

سعیدی خطاب به رئیس جمهوری مطرح کرد: با توجه به مشکلات عدیده مردم سیستان و بلوچستان در تأمین نان، بنزین و دارو از رئیس جمهور می‌خواهم نگاه ویژه مورد نظر خود را کنار گذاشته و ما را عادی ببینند، از طلا بودن پشیمان گشته‌ایم، مرحمت نموده ما را مس کنید.

انتهای پیام

کد خبر 10815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =