کد خبر 10896
۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۱

مظلومی:

بیکاری جوانان از یک مقوله اجتماعی و معیشتی فراتر رفته است

بیکاری جوانان از یک مقوله اجتماعی و معیشتی فراتر رفته است

نماینده مردم بهبهان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: بیکاری جوانان از یک مقوله اجتماعی و معیشتی فراتر رفته و حوزه امنیت را درگیر خود کرده است.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدطلا مظلومی آبزرگه نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و روز زن و مادر و سلام به پیشگاه حضرت مهدی موعود(عج) و روح تابناک بزرگ معمار انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و استغاثه از درگاه خداوند سبحان برای طول عمر با عزت مقام معظم رهبری و محکوم نمودن اهانت نشریه فرانسوی به مقدسات و مرجعیت و گرامی داشت یاد و خاطره همه شهیدان به ویژه سردار جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای شیمیایی گردان فتح بهبهان در عملیات کربلای ۵، که چنین روزی با گاز خردل از نفس افتادند تا ما از نفس نیافتیم، بر خاک افتاد دادند، تا ما به خاک نیفتیم؛ نماندند تا بمیرند، عاشقانه پر کشیدند تا جاوید بمانند و آرزوی شفای کامل برای مصدومین همیشه استوار این حادثه و درخواست از متولیان امر برای رسیدگی و معالجه این عزیزان.

وی تاکید کرد: سلام به مردم ایران زمین، خاصه غیرتمندان حوزه انتخابیه و شما نمایندگان محترم. این نطق دغدغه مردمی است که بر عهد و پیمان خود با امامین انقلاب ثابت قدم مانده اند. ایران صرفاً یک جغرافیا و سرزمین نیست، تمدنی است کهن که ریشه در باورهای دینی مردم دارد.

نماینده مردم بهبهان در مجلس ادامه داد: اگر گزندی به ایران و رهبر عزیزتر از جانمان وارد شود، جان خود را برای اعتلای آنها بر طبق اخلاص خواهیم گذاشت.

وی در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای رئیس جمهور از نظر معیشت روزهای سختی بر مردم گذشت، علیرغم محاسبه دشمن در اغتشاشات، مردم نه تنها با معاندان نظام همراهی نکردند، بلکه دست رد به سینه آنها زدند و همه اقشار و خصوصاً بانوان نشان دادند که پیاده‌نظام جریانی جز رهبری نیستند، با اذعان و تلاش بی وقفه جنابعالی برای حل مشکلات، اما بیکاری جوانان از یک مقوله اجتماعی و معیشتی فراتر رفته و حوزه امنیت را درگیر خود کرده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: به واقع راهکار این مسئله، اراده ملی و برنامه راهبردی است. مردم از سر بی پناهی به شما پناه آوردند و ما هم مفتخر به همراهی با شما. ولی مردم از دولتمردان عمل انقلابی و بن بست شکنی را انتظار دارد، دولت باید با شفاف‌سازی در بازار سرمایه اعم از ارز، طلا، مسکن و کالا، با یک برنامه مدون و زمانبندی به مردم پاسخ دهد، تا دیوارهای بی اعتمادی بین مردم و مسئولین فروریزد.

وی تاکید کرد: خوزستان با داشتن بیشترین نقش در اقتصاد، دارای نرخ بالای بیکاری است. دو مقوله ذهن مردم حوزه انتخابیه بنده را به خود معطوف کرده است؛ یکی ثروت های فراوان خدادادی و دیگری فقر و بیکاری است که این دو با هم ناسازگار هستند.

مظلومی تاکید کرد: جوانان بیکار حوزه انتخابیه، حق مسلم به رسمیت شناخته شده خود را می خواهند نه بیشتر. نمایندگان مردم خوزستان از عدم تأمین اعتبار فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری مقام معظم رهبری و عدم پرداخت تسهیلات تکلیفی تبصره های ۱۶ و ۱۸ گلایه‌مند هستند. با تشکر از وزیر محترم کشور در ارزیابی عملکردی استانداران، ارتقاء درجه شهرداری بهبهان و فرمانداری بهبهان به فرمانداری ویژه و دهستانهای دودانگه، کردستان و اجرای طرح جامع دهیاری ها و استخدام دهیاران، حداقل مطالبه مردم حوزه انتخابی است.

وی خطاب به وزیر راه گفت: وزیر راه و شهرسازی آیا صدای مظلومیت صدها خانواده کم بضاعت پلاکهای ۵۶- ۵۶و ۵۶- ۵۹ بهبهان را شنیده‌اید؟ طرح جامع شهرهای آغاجاری، سردشت، کشان، منصوریه، سال‌ها مسکوت مانده است پیشرفت روند راه‌های مواصلاتی بهبهان - رامهرمز و بهبهان -خیر آباد و آغاجاری - بهبهان، بهبهان - زیدون و فرودگاه بهبهان کند و وعده دولت برای نهضت ملی مسکن راکد که اراده وزیر جوان و انقلابی را می‌طلبد.

وی تاکید کرد: وزیر محترم آموزش و پرورش رتبه بندی کامل معلمان و توجه به حقوق سرایه داران مطالبه ای مغفول مانده است. وزیر محترم میراث از وعده جنابعالی برای حل مشکل مردم قدمگاه امام رضا، آب درمانی و معدن کارخانه سیمان یک سال گذشت اما پاسخی دریافت نشد. وزیر محترم اقتصاد پرداخت مرحله دوم حق آلایندگی خوزستان و اختصاص حداقل ۳ درصد ارزش افزوده پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به حوزه انتخابیه و بهره مندی مردم منصوریه وکشان از ارزش افزوده کارخانه سیمان و شرکت پالایش گاز بیدبلند، گره گشای مشکلات مردم آن دیار است. وزیر محترم کشاورزی برای خط اعتباری خرید ماشین آلات کشاورزی و رفع تداخل زمین های کشاورزی با منابع طبیعی و کشتارگاه صنعتی بهبهان باید چاره ای اندیشید.

این نماینده مجلس ادامه داد: وزیر محترم نفت، با تشکر از کلیه اقدامات، تسریع در صدور مجوزات مربوط به پترو پتروپالایش آغاجاری و پالایشگاه زیدون را خواستارم. وزیر محترم نیرو با تشکر از اقدامات، تکمیل فاضلاب بهبهان، پروژه آبرسانی کوثر، خط انتقال و شبکه توزیع آب آغاجاری و سد خیرآباد، آبرسانی به بخش های مرکزی اعم از زیدون و کشان و منصوریه، قبل از شروع تنش آبی، تعیین تکلیف فاز دوم نیروگاه بهبهان و تعدیل آب بهای کشاورزی را خواستارم. قوه محترم قضایی یک سال از تصادف زنجیره ای بهبهان گذشت اما پرونده تعیین تکلیف نگردید. 

انتهای پیام 

کد خبر 10896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =