کد خبر 12553
۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

محمودوند:

به منظور مطالبه سهم آبی کشورمان از هیرمند جلسه تشکیل خواهد شد

به منظور مطالبه سهم آبی کشورمان از هیرمند جلسه تشکیل خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت آب کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:به منظور بررسی مطالبه به حق مردم نجیب و مظلوم سیستان و بلوچستان از منابع آبی هیرمند کمیسیون امنیت تشکیل جلسه می دهد.

به گزارش نمایندگان ما، مرتضی محمودوند رئیس کمیسیون امنیت آب کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه فردای کمیته امنیت آب این کمیسیون اظهار داشت: با درخواست نمایندگان محترم استان سیستان و بلوچستان به منظور مطالبه سهم آبی کشورمان از هیرمند جلسه تشکیل خواهد شد.

وی افزود: مطالبه جمهوری اسلامی ایران بر اساس توافقات بین المللی است و این ظلم به ملت ایران باید یک جا متوقف شود و حق مردم نجیب و مظلوم منطقه سیستان و بلوچستان رعایت شود.

وی تصریح کرد: ما به صورت غیر رسمی ارتباطات خود را با حکومت طالبان بر اساس ریشه های دینی و همجواری تعریف کرده ایم و امیدواریم جریان طالبان نیز به احترام این نگاه را حفظ کنند در غیر این صورت و در صورت تداوم ظلم به مردم ما با رویه دیپلمایتک مجبور به واکنش هایی خواهیم بود.

عضو کمیسیون امنیت تاکید کرد: امیدواریم طالبان به مطالبه حق ملت و دولت ایران توجه کند، ما در جلسه فردا از وزارت نیرو، وزارت کشور و مرکز پژوهش ها میهمانانی داریم و گزارشی از بازدید های گذشته اعضای کمیسیون در این جلسه مطرح خواهد شد و در صورت نیاز این بازدید ها تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام

کد خبر 12553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =