کد خبر 12667
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

دهقانی:

رئیس جمهور مانع از اجرای ناقص پروژه هیپ لیچینگ در معدن مس سونگون شود

رئیس جمهور مانع از اجرای ناقص پروژه هیپ لیچینگ در معدن مس سونگون شود

نماینده مردم ورزقان در مجلس با انتقاد از تعجیل مدیران مس سونگون در اجرای پروژه هیپ لیچینگ، گفت: تقاضا داریم رئیس جمهور مانع از اجرای ناقص این پروژه شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری نمایندگان ما، الهویردی دهقانی  در نشست علنی امروز ( یکشنبه، 27 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور، وزیر صمت و رئیس سازمان محیط زیست گفت: موضوع تذکر بنده افتتاح ناقص پروژه هیپ لیچینگ در معدن مس سونگون است. این پروژه یک پروژه بزرگی است که صدها میلیون تن خاک معدنی بر روی آن ریخته و بر روی آنها اسید سولفوریک پاشیده خواهد شد و محصول آن سولفات مس است که یک ماده بسیار سمی است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس تأکید کرد: متأسفانه بدون رعایت الزامات زیست محیطی و بدون اینکه این پروژه تکمیل شود، مدیران مس سونگون تلاش می‌کنند این پروژه را باعجله به افتتاح برسانند.

وی تصریح کرد: به واقع این پروژه بعد از افتتاح، همچنان ناقص خواهد ماند. همچنین چاه‌های پزومتریک برای پایش آلایندگی در آب‌های زیرزمینی اطراف این پروژه اصلاً اجرایی نشده است و تقاضا داریم رئیس جمهور و سازمان محیط زیست مانع از اجرای ناقص و بدون رعایت الزامات زیست محیطی آن شوند.

انتهای پیام

کد خبر 12667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =