کد خبر 12686
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷

عموئی در دیدار با سفیر بلاروس در تهران:

روابط دو کشور طی ماه‌های اخیر روند روبه رشدی داشته است

روابط دو کشور طی ماه‌های اخیر روند روبه رشدی داشته است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس تاکید کرد: نقشه راه جامع همکاری‌های تهران-مینسک که در سفر اخیر رئیس جمهور بلاروس به کشورمان امضا شد مرحله‌ای نوین در روابط دو کشور است.

به گزارش نمایندگان ما، دیمیتری کالتسوف سفیر بلاروس در تهران، امروز یکشنبه  با ابوالفضل عموئی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلاروس دیدار و گفتگو کرد.

عمویی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و بلاروس گفت: روابط دو کشور طی ماه‌های اخیر روند روبه رشدی را در پیش داشته که مناسب است درجهت توسعه همه‌جانبه همکاری‌ها و ظرفیت‌های موجود، از حداکثر امکانات بهره‌برداری شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلاروس افزود: ارتباط بسیار خوبی بین گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور برقرار است و از ظرفیت‌های پارلمانی می‌توان درجهت توسعه مناسبات سیاسی- اقتصادی و رفع موانع موجود بهره برد.

عمویی در ادامه، این دیدار با اشاره به امضاء نقشه راه جامع همکاری‌های فیمابین در سفر اخیر رئیس جمهوری بلاروس به تهران، آن را مرحله‌ای نوین در روابط دوکشور دانست و ابراز امیدواری کرد این روابط در عرصه همکاری‌های اقتصادی هرچه سریع‌تر عملیاتی گردد.

سفیر بلاروس در تهران نیز، ضمن تبریک فراررسیدن ۸ مارس سالروز برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران و بلاروس گفت: در کنار روابط خوبِ پارلمانی، برای تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور نیز در تلاش هستیم و امیدوارم با همکاریهای مستمر، به سطح مناسبی از روابط در این زمینه دست یابیم.

دیمیتری کالتسوف، در ادامه این دیدار، با موفقیت‌آمیز خواندن سفر رئیس جمهوری کشورش به تهران افزود: سفرهای مقامات دولتی و پارلمانی، در ارتقاء مراودات سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام

کد خبر 12686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =