کد خبر 13073
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

اختصاصی نمایندگان ما؛

مصوبه مهم ممنوعیت کاندیداتوری افراد دارای تابعیت و اقامت خارج از کشور+ جزئیات

مصوبه مهم ممنوعیت کاندیداتوری افراد دارای تابعیت و اقامت خارج از کشور+ جزئیات

یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، گفت: با مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس، افرادی که دارای تابعیت مضاعف و اقامت دائم کشور دیگری را داشته باشند نمی توانند در انتخابات مجلس به عنوان کاندیدا شرکت کنند.

یک عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان ما، گفت: با مصوبه کمیسیون شوراهای مجلس، در جریان بررسی و تصویب طرح افزایش تعداد نمایندگان، افرادی که دارای تابعیت مضاعف و اقامت دائم کشور دیگری باشند نمی توانند به عنوان کاندیدا در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه حتی اگر این افراد تابعیت و اقامت خارج از کشور خود را لغو کنند نمی توانند باز هم در انتخابات مجلس کاندیدا شوند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: همچنین بر اساس مصوبه ی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس انتخابات در حوزه های انتخابیه ای که بیش از چهار نماینده دارند به صورت نسبی برگزار می شود.

وی افزود: انتخابات نسبی به این شکل است که افراد تیک لیست نمایندگان مورد نظر خود را در تعرفه رای می زنند و یا نام لیست مورد نظر خود را می نویسند و بعد از شمارش آرا کرسی‌های مجلس به تناسب رای که مردم داده اند به این لیست ها و احزاب مختلف تقسیم می‌شود و هر لیست به تناسب رأی که آورده اند میتواند در مجلس کرسی داشته باشد.

وی افزود: البته این به معنای لغو انتخابات نیست و نام افراد در تعرفه رأی در حوزه‌های انتخابیه با بیش از چهار نماینده نیست و مردم می‌توانند به جای رأی دادن به صورت لیستی نام افراد مورد نظر خود را در تعرفه رای بنویسند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز حوزه های انتخابیه ای هستند که بیش از چهار نماینده دارند و بر اساس این مصوبه انتخابات در بین حوزه‌ها به صورت نسبی برگزار می شود.

انتهای پیام

کد خبر 13073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =