کد خبر 13090
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲

راستینه:

هم‌افزایی و همدلی قوای سه گانه راه حل اصلی مشکلات کشور است

هم‌افزایی و همدلی قوای سه گانه راه حل اصلی مشکلات کشور است

نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، گفت: هم‌افزایی و همدلی قوا، راه حل مشکلات کشور است، به میزانی که ما در کنار هم، برای حل مشکلات مردم و اولویت‌های مهم کشور بایستیم و مسائل را مبنایی حل کنیم، این مشکلات کمتر خواهد شد.

به گزارش نمایندگان ما، احمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، گفت: هم‌افزایی و همدلی قوا راه حل مشکلات کشور است. به میزانی که ما در کنار هم برای حل مشکلات مردم و اولویت‌های مهم کشور بایستیم و مسائل را مبنایی حل کنیم، این مشکلات کمتر خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که هم‌افزایی و همدلی معانیش این است که اولویت‌های کشور را شناسایی کنیم، خاطرنشان کرد: باید الوویت‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شناسایی شوند و برای این اولویت‌ها به صورت مشترک برنامه داشته باشیم، معنای هم‌افزایی و همدلی این است. حال هرجا لایحه‌ای بتواند مشکلاتی از این اولویت‌ها و بخش‌های مختلف حل کند، باید مجلس و دولت در کنار هم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: هرجایی که مجلس احساس کند نیازمند اصلاح رویه‌ای در دولت است، در ابعاد نظارتی طرح سوال می‌کند،‌ دست به تحقیق و تفحص می‌زند، تذکر می‌دهد و یا به سمت استیضاح حرکت می‌کند، چه بسا بهتر باشد که دولت خودش پیش قدم شود و نسبت به اصلاح امور اقدام کند. 

راستیه بیان کرد: معنای همدلی و هم افزایی این است که برای اصلاح امور همفکری و همراهی کنیم و روبه‌روی همدیگر قرار نگیریم. حضرت آقا فرمودند مانع‌ها را برطرف کنید و حاشیه‌سازی ایجاد نشود. طبیعتا استفاده از طرفیت‌های قانونی در مجلس و دولت وظیفه قانونی و شرعی مسئولین است، ما در مجلس سوگند شرعی خورده‌ایم از ظرفیت‌های قانونی خودمان برای دفاع از حقوق ملت و قانون اساسی استفاده کنیم. فرمایش مقام معظم رهبری معنانیش این نیست که مجلس از ظرفیت‌های قانونی که برای آن سوگند شرعی خورده استفاده نکند معنای این همدلی و هم‌افزایی این است که دولت، قوه قضائیه و مجلس در کنار هم برای پیشبرد امور و حل مسائل، راهکارهای مشترک ارائه دهند.

وی درباره این‌که بیان می‌شود پس از استیضاح وزیر صمت، مجلس شاید حساسیت کمتری برای جلسات رأی اعتماد به خرج دهد تا زمینه اختلاف دولت و نمایندگان فراهم نشود، اظهار داشت: مجلس مسئولیت دارد که هم نظارت کند و هم ابعاد صلاحیت کاندیداهای مختلف را در حوزه وزارت بررسی کند و هم در رأی خودش مستقل است. پیشنهاد ما به دولت این است که گزینه‌های قوی، کارآمد و با تجربه و البته با روحیه تحولی و نگاه جوانی به مجلس ارائه دهد. ما فکر می‌کنیم راه علاج مشکلات، شهامت، جسارت و روحیه تحولی و پرکاری و کارآمدی در بخش‌های مختلف است که طبیعتا مجلس هم این را از دولت مطالبه می‌کند.

این نماینده مجلس گفت: یکی از ابعاد همدلی و هم افزایی دولت و مجلس این است که هم دولت تلاش کند گزینه قوی به مجلس ارائه دهد هم مجلس تلاش کند در کمترین زمان ممکن بستر را برای ورود مسئولین و به مسئولیت خودشان فراهم کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام

کد خبر 13090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =