کد خبر 13114
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱

فلاحی:

یک نفر نمی تواند هم کار اجرایی کند و هم مسئولیت دیگری داشته باشد

یک نفر نمی تواند هم کار اجرایی کند و هم مسئولیت دیگری داشته باشد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه یک نفر نمی تواند هم کار اجرایی کند و هم مسئولیت دیگری داشته باشد، مطرح کرد: خیلی از کارهای بر زمین مانده در کشور به این علت است که یک مسئول می‌خواهد چندین مسئولیت را باهم انجام دهد و امکان ندارد مگر اینکه کارهای بر زمین مانده انجام نشود و بدون تکلیف از آنها بگذرد.

به گزارش نمایندگان ما، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت‌ماه در آیین تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان، به طرح این سوال پرداخت که آیا در دانشگاه ها شاگردپروری می شود؟ توضیح داد: در دانشگاه ها آفتی وجود دارد که دانشجو را بدو ورود درگیر نوشتن مقاله می کنند و سوال اینجاست که بعد از اتمام دوره تحصیل به چه اندازه شاگردپروری اتفاق افتاده و دانشجو رشد پیدا کرده است؟

وی افزود: طبق آیین نامه ای که برای دانشگاه ها درنظر گرفته شده اساتید درگیر نوشتن مقالات می شوند و این مدت ۳۰ سال خدمت هم می گذرد و استاد بازنشسته می شود اما شاگردپروری اتفاق نمی افتد و این نکته حائر اهمیت است. در دانشگاه همه دست به دست هم می دهند تا یک کلاس تشکیل شود و اگر مقدمات و زمینه سازی ها به درستی انجام شود شاگردپروری هم اتفاق می افتد اگرنه هم استاد هم دانشجو محروم می مانند.

فلاحی با بیان اینکه در بحث آموزش و تربیت فضا مهم بوده و بر یادگیری اثرگذار است، تصریح کرد: یک نفر نمی تواند هم کار اجرایی کند و هم مسئولیت دیگری داشته باشد همانطور که با یک دست نمی توان دو هندوانه برداشت بنابراین افرادی که مشغول کارهای اجرایی هستند دیگر وقت و زمان انجام کار دیگری را ندارند  و خیلی از کارهای بر زمین مانده در کشور به این علت است که یک مسئول چندین مسئولیت را می خواهد باهم انجام دهد در حالیکه امکان ندارد فردی بتواند هم سرکلاس برود و تدریس کند و هم کار اجرایی انجام دهد مگر اینکه کارهای بر زمین مانده انجام نشود و بدون تکلیف از آن ها بگذرد و همین موضوع یکی از علل مشکلات کشور است.

نماینده همدان در خانه ملت اظهار کرد: به تازگی طرحی به کمسیون آموزش مجلس داده شده که کارمندان در ساعت اداری در دانشگاه‌های وزارت علوم ادامه تحصیل دهند، این طرح تازه ارائه شده و باید نظر داده شود، برای مدیران تحصیل ضمن خدمت منع شده اما بقیه افراد هم به لحاظ مدیریت زمان نمی توانند و باید از مسئولیتی که بر عهده آنهاست بزنند تا بتوانند تحصیل کنند و باید در پیشگاه خدا درباره مسئولیت شرعی و قانونی خودشان  پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: به نوبه خود قدردان زحمات دکتر یداللهی هستم، با توجه به مشکلاتی که دانشگاه آزاد در زمان سرپرستی وی داشت و دارد و با مشکل کمبود دانشجو و بودجه مواجه است، اداره دانشگاه مشکل شده است و امیدواریم با طرح مولدسازی منابع دانشگاه تأمین شود.  

دیگر نماینده مردم همدان در مجلس نیز گفت: مردم ۴۴ سال است باتمام مشکلات مبارزه کرده اند و پای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستادند و در تمام گردهمایی ها حاضر شده اند و ما امروز در کشور نیاز داریم که هر روز یک نفر را به شهیدان، انقلاب و نظام جذب و در کنار هم همکاری و گفت و گو کنیم.

حمیدرضا حاجی‌بابایی یادآور شد: همه دنیا دست به دست هم دادند تا بگویند جمهوری اسلامی ایران ناکارآمد است و رهبر انقلاب می گویند جمهوری اسلامی کارآمد است و هر سخنی که کارآمدی نظام را زیر سوال ببرد در مسیر حرکت های انقلاب اسلامی نیست و همه باید به این فکر کنیم که با کمک کردن با جملات زیبا و برادری می شود کارها را به نحوه احسن جلو برد.

وی با تبریک روز معلم و استاد افزود: امیدواریم همه انسان ها بتوانند به نوعی معلم باشند و کشور را جز با وجود معلمان نمی شود اداره کرد چراکه معلم خود را در برابر تک تک مردم مسئول می داند و هیچ معلمی دانش آمورش را مجرم نمی داند و از او می توان یک نابغه ساخت، شغل معلمی نان بر دامان مردم می گذارد و نقص های افراد را می پوشاند.

حاجی‌بابایی در پایان بیان کرد: دانشگاه آزاد همدان یک تاریخچه ۴۰ ساله دارد و پر از چهره های نخبه و انقلابی بوده و مدیریت مهمی بر دوش دارد. امروز ریاست بر دیگران امکان پذیر نیست بلکه باید نشست و با افراد همفکری و صحبت کرد، هیچ کس حاضر نیست دستور بپذیرد و با روش دوستانه و محبت آمیز است که می توان ارتباط برقرار کرد و امیدواریم دانشگاه آزاد بتواند همچون گذشته تأثیرگذار باشد.

در این مراسم از زحمات "ابوالفضل یداللهی‌اصلان" تقدیر به عمل آمد و "محمدعظیم خدایاری" به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد همدان معرفی شد.

انتهای پیام

کد خبر 13114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =