کد خبر 14114
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

اسحاقی:

خروجی نشست اخیر آژانس به نفع ایران بود

خروجی نشست اخیر آژانس به نفع ایران بود

نماینده مردم قائنات و زیرکوه تاکید کرد: خروجی نشست اخیر آژانس به نفع ایران بود و نشان داد همکاری کشورمان با آژانس در مسیر درستی قرار دارد اما برخی اظهار نظرهای دو پهلو نتیجه فشار غرب به بدنه کارشناسی این نهاد بین المللی است.

به گزارش نمایندگان،  سلمان اسحاقی نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اظهار داشت: نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در سازمان های مهم بین المللی در دولت فعلی شکل جدیدی به خود گرفته و بدون واسطه و مستقیم در حال ایجاد روابط جدیدی با آنها هستیم و تعامل با آژانس بین المللی انرژی هسته ای هم با همین رویکرد شکل گرفته است.

وی افزود: در این میان همچنان شاهد فضا سازی غلط برخی قدرت های غربی علیه برنامه هسته ای کشورمان بودیم اما با گفت و گوی بدون واسطه و تعامل با آژانس در مسیر حل و فصل آن حرکت کردیم و ازسویی نیز منتظر نظر غربی ها برای پیشرفت دانش خود نماندیم و این بار شاهد این هستیم که حرکت دانشمندان ما ادامه دارد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس  با بیان اینکه آژانس در مقابل پیشرفت فزاینده ایران راهی جز پذیرش و احترام ندارد گفت: شورای حکام بدون پذیرش فشار و بخاطر استقلال فنی ایران به شکل فنی و کارشناسی به پرونده ایران نگاه کرد و این نتیجه ورود با قدرت به عرصه های علمی است.

وی تصریح کرد: در حوزه بین الملل هر سنگری را خالی کنیم دشمن پر خواهد کرد و هر جا با قدرت حاضر شویم دشمن عقب خواهد نشست و وقتی ما در حوزه اقتصادی نیز بتوانیم خود را تقویت کنیم بی شک آسیب پذیری ما کمتر خواهد شد.

اسحاقی در بخش دیگر صحبت های خود با تاکید بر تداوم همکاری با آژانس خاطر نشان کرد: بر اساس قوانین بین المللی ما پاسخگوی آژانس هستیم، البته غربی ها از میزان همکاری ایران ابراز نگرانی کردند اما خروجی نشست اخیر به نفع ایران بود و اظهارات دو پهلوی مسئولین این نهاد بین المللی نیز به خاطر فشار های سیاسی لابی های قدرت است اما نکته ای مهم عدم صدور قطعنامه است که نشان می دهد آنچه که درست است همکاری ایران با آژانس است و اظهار نظر ها علیه ایران  نشان دهنده فشار های غرب به بدنه کارشناسی است و ایران توانسته به جهان به خوبی پاسخگو باشد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 14114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =