کد خبر 14302
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵

نظری:

ارتباط گیری فرزندان با مسجد را از دوران پیش دبستانی و دبستان آغاز کنیم

ارتباط گیری فرزندان با مسجد را از دوران پیش دبستانی و دبستان آغاز کنیم

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید ارتباط گیری بچه ها با مساجد از همان دوران پیش دبستانی و دبستان آغاز شود، گفت: باید به گونه ای رفتار شود که طلبه هایی که مشخصه های تعریف شده و قدرت ارتباط گیری با نسل جوان را دارند در مدارس حضور یابند.

به گزارش نمایندگان ما، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، در مورد ضرورت توجه به مساجد و نهضت بازگشت به مسجد گفت: اینکه امروز شاهد هستیم مساجد بیشتر مختص افراد مسن و سالخورده شده است، ریشه در رفتار و عملکرد ما دارد. ما باید بچه ها را از همان روزهایی که شاهد فعالیت های اجتماعی می شوند با مسایل مذهبی، دینی، روحانیت، مسجد و منبر مرتبط کنیم و این ارتباط گیری با تعریف انجام نمی شود.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید روحانیونی که مسجدمحور هستند از همان دوران پیش دبستانی و ابتدایی در مدارس حضور داشته باشند و طلبه هایی که با مشخصه های تعریف شده گزینش می شوند و قدرت ارتباط گیری با نسل جوان، کودکان را دارند در مدرسه حضور داشته باشند نه تنها صرفا در یک کلاس بلکه در تمام فعالیت ها و فوق برنامه ها در کنار کودکان باشند و این بچه ها از همان ابتدا نسبت به روحانیون و مباحث دینی و اجتماعی شخصیت شان شکل گیرد.

وی ادامه داد: از ابتدا اسم دبستان، ادبستان بوده است یعنی دوره ابتدایی دوره آموزش مراودات اجتماعی و مباحث دینی، اخلاقی و فرهنگی بوده است به همین جهت باید از همان مقطع کودکان را با مسایل دینی با محوریت مسجد آشنا کرد و نباید این ارتباط گیری را از دوران راهنمایی و دبیرستان شروع کنیم.

نظری تصریح کرد: اینکه بخواهیم نوجوانان را از دوران دبیرستان و راهنمایی با مسایل دینی آشنا کنیم و رفتار آنها را در این قالب شکل دهیم، مقداری سخت و نشدنی است. اگر این ارتباط گیری از مقاطع ابتدایی و پیش دبستانی شکل گیرد می تواند کودکان را با مسایل دینی و اخلاقی و اجتماعی و ارزش ها در مساجد مرتبط کند. اگر این ارتباط گیری در این مقاطع شکل گیرد بچه ها در مقاطع بالاتر با مشکلات کمتری مواجه می شوند و آن شکافی که در حال حاضر شاهد هستیم، ایجاد نمی شود.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند نقش محوری در این رابطه ایفا کنند و کودکان و نوجوانان را در کنار مدارس در سنین کم با مسایل دینی آشنا کنند چرا که آنها در این سن مستعد فعالیت های دینی و اجتماعی هستند.

منبع: شبستان

انتهای پیام

کد خبر 14302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =