کد خبر 14631
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

آصفری:

دستگاه‌های اجرایی مکلف به استانداردسازی آسانسورها هستند

دستگاه‌های اجرایی مکلف به استانداردسازی آسانسورها هستند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: ادارات دولتی و اماکن عمومی استان مرکزی مکلفند از محل هزینه‌های صرفه‌جویی نسبت به استانداردسازی آسانسورها اقدام کنند.

به گزارش نمایندگان ما، محمد حسن آصفری در جلسه شورای استاندارد استان مرکزی اظهار کرد: باید حساسیت نسبت به استانداردسازی را در خصوص همه کالاها داشته باشیم چراکه امنیت غذایی و سلامت مردم، مرتبط با این قضیه است. ضمن اینکه در هر زمینه‌ای کالای غیر استانداری تولید شود موجب بیشتر شدن هزینه‌های مردم می‌شود.

وی، پیرامون موازی‌کاری پیش آمده درباره صدور نشان حلال توسط سازمان استاندارد و وزارت بهداشت تصریح کرد: در قانون آمده است اعطای نشان حلال مواد غذایی بر عهده سازمان استاندارد است و وزارت بهداشت تنها بر حوزه‌های دارو و لوازم بهداشتی و درمانی می‌تواند نظارت داشته باشد.

وی با بیان اینکه درج نشان حلال بر روی محصولات برای صادرات بسیار مهم است افزود: قانون، متولی نشان حلال را سازمان ملی استاندارد می‌داند همانطور که مجوز اعطای سیب سلامت را به عهده وزارت بهداشت قرار داده است و ضروری است که از قانون پیروی شود چراکه پیروی نکردن از قانون تبعاتی در پی دارد.

آصفری با تاکید بر لزوم رسیدن غذای سالم و بهداشتی به سفره مردم اظهار کرد: برای تقویت نظارت بر مواد غذایی، خوب است کمک گرفته شود چراکه مهم‌ترین مسئله برای ما این است که غذای سالم، باکیفیت و استاندارد در اختیار مردم قرار گیرد.

علی اکبر اسدی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: در قانون خیلی شفاف نوشته شده که استاندارد وظیفه نشان‌گذاری حلال مواد غذایی را دارد ولی از طرفی دغدغه‌های بهداشتی حوزه بهداشت نیز وجود دارد که نمی‌شود آنها را نادیده گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم و صاحبان صنعت نباید از اختلاف بین دو دستگاه اذیت شوند، گفت: جزئیات فرآیند این موضوع در کمیته کارشناسی بررسی خواهد شد و ملاحظات بهداشتی و غذایی نیز پیگیری می‌شود تا موازی‌کاری پیش نیاید.

اسدی با تاکید بر لزوم استفاده از انرژی خورشیدی تصریح کرد: یک شرکت اعلام آمادگی کرده که با استفاده از انرژی خورشیدی بخش زیادی از انرژی برق استان را تأمین کند. با این پیش فرض می‌توانیم در زمان ناترازی گاز دیگر از مازوت در نیروگاه‌ها استفاده نکنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در رابطه با استانداردسازی آسانسورها و موتورخانه‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی استان، ظرف ۱۰ روز باید اطلاعات خود را پیرامون آسانسورها و موتورخانه‌ها در سامانه ثبت کنند و تا پایان شهریورماه سال جاری نیز فرصت خواهیم داد تا استانداردسازی را انجام دهند.

منبع: مهر

انتهای پیام

کد خبر 14631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =