کد خبر 14684
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۶

محمدسرگزی:

گرمای هوا در سیستان و بلوچستان بی‌سابقه است/ وسایل سرمایشی قابل استفاده نیستند

گرمای هوا در سیستان و بلوچستان بی‌سابقه است/ وسایل سرمایشی قابل استفاده نیستند

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیلی قطعی یا افت فشار برق در شمال این استان، بسیاری از وسایل سرمایشی در دمای بالای ۵۰ درجه قابل استفاده نیستند.

به گزارش نمایندگان، محمدسرگزی با اشاره به آغاز بادهای ۱۲۰ روزه سیستان با سرعت ۱۲۰ کیلومتر هم زمان با دمای ۵۰ درجه هوا گفت: متاسفانه علی رغم وجود این مشکلات شاهد افت فشار برق هستیم که موجب شده وسایل سرمایشی قابل استفاده نباشد و بسیاری از وسایل برقی هم دچار خسارت شده اند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۷۰ درصد مردم کولر آبی دارند اما به دلیل اینکه آب قطع است مردم در این گرما و گرد و غبار نمی توانند از کولر آبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: باتوجه به گرمای بی سابقه، بسیاری از روستاهای حوزه سیستان دچار افت فشار آب و بعضا قطعی آب هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: توان استان برای حل مسائل کافی نیست و از سوی توانیر و آبفای کشور هم اقدامی برای حل ریشه ای مشکل صورت نگرفته است در حالی که برای رفع آن باید مجموعه وزارت نیرو و آبفای کشور همه توان خود را به کار ببرند.

سرگزی به وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه بویژه مدیران عامل شرکت های مدیریت منابع آب ایران و توانیر توصیه کرد سفری به منطقه سیستان داشته باشند و در جریان شرایط مردم قرار گیرند.

وی تاکید کرد: مسئولان توانیر و آب و فاضلاب استان پای کار هستند اما حل این مشکل جزو اولویت‌های مسئولان کشوری توانیر و آبفا قرار ندارد.

منبع:ایرنا 

انتهای پیام

کد خبر 14684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =