کد خبر 1556
۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹

محمدبیگی:

واکسن های وارداتی کاملا مربوط به اقدامات دولت سیزدهم است

دیپلماسی واکسن دولت سیزدهم موجب افزایش اعتماد عمومی به دولت شده است
واکسن های وارداتی کاملا مربوط به اقدامات دولت سیزدهم است

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان بلافاصله پس از تشکیل دولت، دیپلماسی واکسن را شروع کردند و این موجب افزایش اعتماد عمومی به دولت شده است. واکسن های وارداتی کاملا مربوط به اقدامات دولت سیزدهم بوده و شایعات در این زمینه بی اساس است.

فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان ما، اظهار داشت: شخص رئیس جمهور و معاون اول ایشان بلافاصله پس از تشکیل دولت، دیپلماسی واکسن را شروع کردند و این موجب افزایش اعتماد عمومی به دولت شده است. واکسن های وارداتی کاملا مربوط به اقدامات دولت سیزدهم بوده و شایعات در این زمینه بی اساس است.

وی افزود: قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در مراحل نهایی است و دولت سیزدهم قول پیگیری ویژه در این زمینه داده است. ما هنوز انتظار حضور زنان شایسته در سمت های مدیریتی در دولت سیزدهم را داریم و بانوان می‌توانند در این عرصه کارآمدی بالایی از خود نشان دهند

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس با بیان اینکه با وجود سرعت گرفتن واکسیناسیون اما باید توجه کرد که واکسن همه راه نیست، اضافه کرد: مهار کرونا نیاز به مقررات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ویژه دارد و این مقررات باید با قدرت ایجاد شود. مردم نیز باید در این زمینه با مسئولان و کادر درمان همکاری داشته باشند.

محمدبیگی ادامه داد: نمیتوان به تعدد واکسن های تولید شده در کشور ایراد گرفت. هرکدام از این واکسن ها شامل تحقیقات و تجربه های ارزشمندی در حوزه دانش بیولوژیک می‌باشند که کشور را در مقابل بیماری های احتمالی آتی توانمند می‌سازد. ضمن اینکه این نهادها تقریبا بودجه اضافه ای برای تولید واکسن دریافت نکردند.

محمدبیگی در پایان افزود: درباره اعتبار یک میلیارد یورو مقابله با کرونا یافته ها نشان میدهد که متاسفانه در تخصیص این بودجه تخلفات زیادی صورت گرفته. برای رمدسیویر ۵۰۰۰ میلیارد تومان هزینه میشود و برای خرید واکسن فقط ۱۰۰۰ میلیارد و متاسفانه برای حمایت از واکسن داخلی فقط ۷ میلیارد تومان!

انتهای پیام

کد خبر 1556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =