کد خبر 15746
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۴

فرصت طلایی برای اقتصاد دریا محور/ مجلس مطالبه رهبری از مکران را برآورده می‌کند؟

فرصت طلایی برای  اقتصاد دریا محور/ مجلس مطالبه رهبری از مکران را برآورده می‌کند؟

حسین دهقان مصوباتِ کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در بند "اقتصاد دریا محور" را تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد منطقه مکران دانست و آن را شروع بسیار خوبی برای استفاده از فرصت بی نظیر دریا در برنامه هفتم ذکر کرد که باید در ادامه‌ی راهِ پارلمان به آن بیشتر توجه شود.

به گزارش نمایندگان، حسین دهقان (دبیر شورای توسعه مکران) مصوباتِ کمیسیون تلفیق برنامه هفتم در بند "اقتصاد دریا محور" را تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد منطقه مکران دانست و آن را شروع بسیار خوبی برای استفاده از فرصت بی نظیر دریا در برنامه هفتم ذکر کرد که باید در ادامه‌ی راهِ پارلمان به آن بیشتر توجه شود.

دهقان افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در بررسی های فصل اقتصاد دریا محور نسبت به افزایش سهم اقتصاد کشور با تکمیل زیرساخت های اساسی و مهم، نگرشی جدید ره به توسعه نشان داد.دبیر شورای توسعه سواحل مکران یادآور شد: اقتصاد دریا امر مهمی است که پس از تاکیدات و توجهات رهبر معظم انقلاب جای پای خود را در میان ادبیات اقتصاد کشور باز نمود و توجه سیاستگذاران را به این منبع الهی و قدرت ژئوپلتیک کشور به خود جلب نموده است.
مشاور عالی نظامی ستادکل نیروهای مسلح خاطر نشان کرد: مجلس انقلابی و دولت مردمی در تحقق این گام مهم با رویکرد دورن‌زا و برون‌نگر به اقتصاد مقاومتی با ویژگی های مورد تاکید رهبر معظم انقلاب را ترسیم نمودند و نگاه به ظرفیت های داخل کشور در خصوص اقتصاد بدون نفت و با اتکا به منابع جدید و موجود در کشور و غیر قابل تحریم از ویژگی های اقتصاد دریا محور است.نماینده ویژه رییس جمهور در مکران در ادامه بیان کرد: تعبیر سواحل مکران به عنوان گنج پنهان توسط رهبر عظیم شان انقلاب به درستی می‌بایست در برنامه هفتم توسعه کشور کشف و محقق  گردد. توانمند سازی کشور و مردم از طریق تکمیل و توسعه زیرساخت های گردشگری، شیلاتی، ترانزیت، صنایع آب‌بر با رویکرد صادراتی و.... اولویت مجلس و دولت در ارتقا کیفیت زندگی مردم محلی و اقتصاد ملی می باشد.

دکتر حسین دهقان در پایان گفت :در اینجا جای دارد از این عزم و اراده ریاست محترم جمهور، معاون اول محترم ،نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی علی الخصوص ریاست محترم مجلس جناب آقای قالیباف و کمیسیون تلفیق سپاسگزاری نمایم. امید آن است که رضایت رهبر معظم انقلاب و خشنودی مردم شریف جمهوری اسلامی ایران به زودی در کسب مواهب این تغییر رویکرد توسعه ای شاهد باشیم.

انتهای پیام

کد خبر 15746

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =