کد خبر 15858
۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

خاتمی:

فعالیت معادن در روستای سنتی گلپایگان موجب تخریب بافت قدیمی آن می‌شود

فعالیت معادن در روستای سنتی گلپایگان موجب تخریب بافت قدیمی آن می‌شود

نماینده مردم گلپایگان در مجلس با بیان اینکه فعالیت معادن در روستای سنتی گلپایگان موجب تخریب بافت قدیمی آن می‌شود، از وزیر صمت خواست تا هنگام صدور مجوز احداث معادن به بافت روستاها توجه شود.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، سیدمسعود خاتمی نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه ۳۰ مرداد ماه)  و در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اجازه احداث دو معدن را در یکی از روستاهای قدیمی شهرستان گلپایگان دادید و هم اکنون این معادن در حال فعالیت هستند. با توجه به اینکه این روستا قدیمی و سنتی بوده، انفجارهای مکرر بافت این روستا را تخریب می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت معادن در اطراف روستای قدیمی و سنتی گلپایگان که ثبت باستانی شده موجب از بین رفتن بافت قدیمی آن می‌شود، ادامه داد: فعالیت‌ها در معادن موجب تخریب قنوات شده و همچنین غار ۳ هزار ساله این منطقه را تهدید می‌کند.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس با بیان اینکه فعالیت در معادن اطراف روستاهای گلپایگان موجب نارضایتی مردم منطقه شده است، خاطر نشان کرد: این فعالیت‌ها بافت کشاورزی منطقه را از بین می‌برد لذا لازم است هنگام صدور مجوز فعالیت معادن بافت مناطق نیز بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 15858

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =