کد خبر 15871
۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰

گزارش اختصاصی؛

سه حکم مشکوک برای یک خانم در زیر مجموعه وزارت کار در کمتر از سه ماه+ سند

سه حکم مشکوک برای یک خانم در زیر مجموعه وزارت کار در کمتر از سه ماه+ سند

آشتیانی مدیرعامل دخانیات در طول شش ماه مسئولیت خود برای فیروزه جامعی سه حکم زده است، این در حالی است که یکی از بستگان بسیار نزدیک وی در شرکت خارجی  JTI   بعنوان شرکت رقیب مشغول به کار می باشد.

به گزارش نمایندگان: مهدی آشتیانی که از هفتم اسفند سال گذشته بعنوان مدیرعامل شرکت دخانیات منصوب شد، دستیار و جزء حلقه نزدیک صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.  

 از زمان انتصاب وی در این شرکت بزرگ اقتصادی، تمام مدیران و معاونین ارزشی و انقلابی عزل و جای آنها را نیروهای اصلاح طلب گرفتند.

 هادی رحمانی خلیلی سرپرست مدیریت تامین خارجی شرکت دخانیات ایران از یاران نزدیک سید محمدخاتمی و فعال در دوران فتنه سال ۸۸، فرخ نعمت خواه مدیر حوزه مدیرعامل، از چهره های مشهور اصلاح طلب و از نزدیکان مسجدجامعی در شورای شهر تهران، سید رضا میرکریمی مدیر مرکز تحقیقات توتون و تنباکوی کشور یک چهره مشهور اصلاح طلب و فعال ستادهای انتخاباتی میرحسین موسوی، خاتمی و روحانی در استان مازندران، نصرالله زنجانی مدیر بازرسی و از اعتدالیون و نزدیکان روحانی، مهران یونسی مدیر مجتمع تهران  چهره افراطی اصلاح طلب در استان گلستان از جمله این انتصابات بوده است. البته زنجانی علاوه بر مدیریت بازرسی، بدون هیچ سابقه ای عضو هیئت مدیره این شرکت هم شده است.

جالب اینجاست که آشتیانی در همان روزهای اول آغاز بکار، فیروزه جامعی  را به بعنوان مشاور مدیر عامل در امور اجرایی این شرکت منصوب و بعد از مدت بسیار کوتاهی سمت سرپرست معاونت بازرگانی را به وی واگذار کرد.

آشتیانی که با مشورت فیروزه جامعی انحصار فروش بیش از چهار برند مهم شرکت دخانیات را به یکی از عاملان اصلی فروش محصولات شرکت های خارجی واگذار کرده، به پاس این خوش خدمتی سومین حکم مسئولیتی فیروزه جامعی را صادر و وی را در هفته گذشته بعنوان سرپرست بازاریابی و فروش منصوب کرد و علی هدایتی که بیش از پنچ سال مدیرکل فروش یکی از استانهای کشور بود و در یک سال گذشته بعنوان معاون بازاریابی و فروش موفقیت های بسیار خوبی در شکست انحصار و توسعه فروش مویرگی وافزایش سهم بازار از خود بجای گذاشته بود را برکنار نمود.

آشتیانی که از حلقه نزدیکان مرتضوی وزیر کار می باشد همزمان مشاور اقتصادی وزیر و از چتر حمایتی وزیر برخوردار است به همین دلیل در طول شش ماه مسئولیت خود در این شرکت با انتصابات سیاسی و حاشیه دار و همچنین اخراج کارگران، به هشدارهای نمایندگان مجلس و پیگیرهای نهادهای نظارتی توجهی ندارد.

در همین راستا شنیده شده انتصاب فیروزه جامعی به ۲ معاونت مهم شرکت که بستگان وی در شرکت انگلیسی - آمریکایی و ژاپنی  JTI بعنوان رقیب مشغول به کار هستند، زمینه بهره برداری سیاسی اصلاح طلبان را از این بنگاه کشوری فراهم کرده است، این انتصابات مشکوک در آستانه انتخابات مجلس ضمن آنکه سوال برانگیز است، این گمانه را در چنین شرایطی بوجود آورده است که زد و بند های سیاسی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باعث این احکام شده است چرا که این شرکت بزرگ اقتصادی از قدیم محل تامین هزینه انتخاباتی طیفی از اصلاح طلبان بود.

از طرف دیگر سپردن معاونت های بازرگانی و  بازاریابی و فروش  به فردی که بستگانش در شرکت رقیب مشغول به کار هستند سوالات و ابهاماتی را ایجاد کرده و این انتصاب را عده ای در راستای توقف فروش تولیدات دخانیات و عدم تولید با هدف واگذاری بازار به شرکت رقیب ارزیابی می کنند.

دو هفته پیش محمد تقی نقدعلی نماینده خمینی شهر در سوالی از سید صولت مرتضوی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی نسبت به توطئه عده ای برای توقف تولید و واگذاری شرکت دخانیات ایران به شرکت های خارجی پرده برداری کرد و در هشداری شدیدالحن خواستار رسیدگی سریع به عملکرد ضعیف مدیرعامل شرکت دخانیات در بخش تأمین و تولید شد.  

عادل نجف زاده نماینده خوی و چایپاره نیز در سوالی از این وزیر پرسید وزارت کار باید متولی ایجاد شغل و سیاستگذار حمایت از بخش کارگری باشد که متاسفانه نه تنها از تعداد بیکاران کاسته نشده است، بلکه در مجموعه شرکت دخانیات کشور زمزمه اخراج کارگران نیز شنیده میشود.

همچنین اخیرا بهزاد رحیمی نماینده سقز و بانه به همراه ۱۷ نماینده دیگر در سوالی از مرتضوی وزیر تعاون در مجلس خواستار پاسخگویی وی به این تحرکات مشکوک در شرکت دخانیات و واگذاری بازار به شرکت های رقیب شدند.

احکام صادر برای اصلاح طلبان در شرکت دخانیات توسط آشتیانی در حالی صورت گرفته که بسیاری از فرزندان شهدا و ایثارگران بعنوان متخصص و نیروهای ارزشی و انقلابی در شرکت دخانیات حضور دارند که تیغ تیز آشتیانی شامل حال آنها شده و اعتراض مردمی  و نمایندگان مجلس را به مرتضوی وزیر تعاون و آشتیانی در بر داشته است که وزیر به هیچ یک از این اعتراضات نه تنها توجه ای نداشته است بلکه همچنان حذف نیروهای ارزشی و انتصاب اصلاح طلبان در دخانیات ادامه دارد.

سه حکم برای یک خانم در زیر مجموعه وزارت کار در کمتر از سه ماه! + عکس

سه حکم برای یک خانم در زیر مجموعه وزارت کار در کمتر از سه ماه! + عکس

انتهای پیام 

کد خبر 15871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • حسن IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 1
    تمامی این اخبار توسط عوامل مدیر عامل عزل شده مجاور شیخان منتشر میشود که از خود او دستور میگیرند کسی که با عملکرد بسیار ضعیف در طول مدت تصدی پست مدیر عاملی شرکت با سابقه دخانیات را به مرز ور شکستگی و سهم بازار این شرکت عظین را به زیر سه درصد رساند از نمایندگان محترم خواهشنتدم کمی با منطق بیشتر و اطلاعات بالاتر عمل کنند.
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۲
    2 1
    تمامی این اخبار توسط عوامل مدیر عامل عزل شده مجاور شیخان منتشر میشود که از خود او دستور میگیرند کسی که با عملکرد بسیار ضعیف در طول مدت تصدی پست مدیر عاملی شرکت با سابقه دخانیات را به نرز ور شکستگی و سهم بازار این شرکت عظین را به زیر سه درصد رساند از نمایندگان محترم خواهشمندم کمی با منطق بیشتر و اطلاعات بالاتر عمل کنند.