کد خبر 16068
۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۶

قول شهرداری و راه و شهرسازی برای حل مشکل 17 ساله مردم کامرانیه 

قول شهرداری و راه و شهرسازی برای حل مشکل 17 ساله مردم کامرانیه 

شهردار صالحیه و معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شهرستان بهارستان در برنامه تهران بیست قول قاطع دادند تا مشکل 17 ساله مردم کامرانیه تا ابتدای مهر حل و فصل شود.

به گزارش نمایندگان و به نقل از روابط عمومی تهران بیست؛ شهبازی، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی شهرستان بهارستان عدم صدور مجوز ساخت برای زمین های شهرک کامرانیه گفت:  در سال ۸۸ شهرداری شروع به واگذاری زمین و ساخت و ساز و صدور مجوز به مردم کرده است.  در سال ۹۴ تصمیم گیری می شود که از ۹ بلوک، بلوک های ۱، ۳ و ۶ کاربری فصای سبز بگیرند و سایر بلوک ها مسکونی شوند. 
وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ مصوب شده که قطعه 3 و 6 از کاربری فضای سبز به کاربری مسکونی تغییر پیدا کند ولی بعد از یک ماه وزارت راه و شهرسازی این مصوبه را مغایر تشخیص دادند و مصوبه را ابطال کردند تا اینکه وزارت راه و شهرسازی مصوبه 1400 را بلامانع اعلام کرد و این مصوبه اجرا خواهد شد. 
شهبازی توضیح داد: 56 نفر در بلوک یک ادعای مالکیت دارند و حقوق این افراد باید استیفا شود. این 56 نفر حاضرند که شهرداری زمین دیگری به آنها بدهد. شهرداری قرار شد مکاتبه ای با ما بکند و اعلام کند که حقوق مالکین قطعه یک را حفظ کند تا مجوز به آنها بدهد.
محمد آگاهی مند شهردار صالحیه در ادامه برنامه گفت: سال 1400 اعلام کردیم که تغییر کاربری بلوک 1 به  مسکونی قابلیت اجرایی ندارد ولی  56 نفر خرده مالک وجود دارند. مشکل مردم با این مصوبه حل نمی شود. طرحی را آماده کردیم که هم مشکلات کامرانیه حل شود و هم سایر مشکلات صالحیه. باید با طرح موضوعی این مشکل را حل کرد. 
وی ادامه داد: راه و شهرسازی خواسته که این 56 نفر هم در بلوک 3 و 6 مالک شوند ولی اصلا زمینی وجود ندارد که بخواهیم به این 56 نفر بدهیم. این 56 نفر حاضر نیستند ملک خود را به شهرداری بفروشند و زمینی هم نداریم که به این 56 نفر بدهیم. من تعهد می دهم که حقوق بلوک یک را بدهم در صورتی که ره و شهرسازی اول جواز برای بلوک 3 و 6 بدهد.

انتهای پیام

کد خبر 16068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =