کد خبر 16094
۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

نظارت بر تجارت مرزی کولبری برعهده شورای ساماندهی مبادلات مرزی همان استان قرار گرفت

نظارت بر تجارت مرزی کولبری برعهده شورای ساماندهی مبادلات مرزی همان استان قرار گرفت

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا نظارت بر حسن اجرای این قانون در استان‌های مشمول برعهده شورای ساماندهی مبادلات مرزی هر استان باشد.

به گزارش نمایندگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (دوشنبه 27 شهریور ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه دو فوریتی ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی کولبری و ملوانی و ایجاد اشتغال پایدار مرزنشینان با ماده 5 این لایحه با 154 رأی موافق، 8 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 215 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 5 این لایحه؛ نظارت بر حسن اجرای این قانون در استان‌های مشمول برعهده شورای ساماندهی مبادلات مرزی هر استان می‌باشد. شورای مذکور موظف است گزارش عملکرد اجرای احکام این قانون را در بازه‌های زمانی سه ماهه به کارگروه موضوع این ماده ارائه نماید. گزارش‌های مذکور جهت قرائت در دستور کار جلسات کارگروه قرار خواهد گرفت.

در ادامه نمایندگان به بررسی ماده 6 پرداختند و آن را نیز با 155 رأی موافق، 6 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 216 نماینده حاضر در صحن به تصویب رساندند.

در ماده 6 نیز آمده است؛ آیین‌نامه‌های مرتبط با این قانون پس از لازم الاجرا شدن ظرف سه ماه توسط کارگروه ماده(4) تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

انتهای پیام

کد خبر 16094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =