کد خبر 17102
۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵

رونق «دهکده فرهنگی» دور افتاده با اینترنت روستایی

رونق «دهکده فرهنگی» دور افتاده با اینترنت روستایی

آثار اتصال ۹۴ درصدی روستاهای کشور به اینترنت برای برای روستاییان ملموس است که نمونه آن را می‌توان در ارتقا کیفیت زندگی در روستاهای دورافتاده مشاهده کرد؛ این بار روایتی از دهستان سنگان در حاشیه تفتان در جنوب شرق ایران را مشاهده می‌کنیم.

به گزارش نمایندگان، ۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور هم‌اکنون از اینترنت پرسرعت برخوردارند و به شبکه متصل هستند؛ رقمی که در ابتدای کار دولت سیزدهم حدود ۸۰ درصد بود و حالا پنج هزار و ۴۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند. 

کاهش شکاف دیجیتالی، سهولت در زندگی و کسب‌وکار روستاییان به خصوص برای دریافت خدمات دولت هوشمند، بانکداری الکترونیک، کشاورزی هوشمند، رونق گردشگری و بوم‌گردی و آموزش مجازی از نتایج مثبتی است که اتصال روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات به همراه دارد.

بنابراین تکمیل پوشش و توسعه ارتباطات روستایی به عنوان اولویت‌های وزارت ارتباطات برای کاهش شکاف دیجیتال و تحقق عدالت اجتماعی از مسیر عدالت ارتباطی است.

پروژه (USO) طرحی ویژه برای ارتباط رسانی به مناطق روستایی فاقد ارتباط است، این طرح از مهمترین برنامه‌های در دست اجرای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف بهره مندسازی ساکنان مناطق محروم از خدمات ارتباطی است.

بر اساس این طرح، روستاهای با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از تلفن خانگی، زیر ۲۰ خانوار از یک دفتر خدماتی، آنتن‌دهی موبایل یا موبایل روستایی (وی.ال.ال) برخوردار می شود.

آثار این اتصال ۹۴ درصدی، برای روستاییان ملموس است. نمونه آن را می‌توان در ارتقا کیفیت زندگی در روستاهای دورافتاده مشاهده کرد. این بار روایتی از دهستان سنگان در حاشیه تفتان در جنوب شرق ایران را مشاهده می‌کنیم.

دهستانی در فاصله ۲۲۰ کیلومتری زاهدان که به دلیل وجود افراد تحصیلکرده به دهکده فرهنگی ایران مشهور بوده اما محرومیت از ارتباطات نوین در دوره کرونا موجب محرومیت از تحصیل بسیاری از کودکان و نوجوانان آن شده بود اما حالا با بهره مندی از اینترنت روستایی، در مسیر اعتلای قرار گرفته است.  

انتهای پیام/

کد خبر 17102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =