کد خبر 1766
۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

گزارش اختصاصی؛

پاسخ به شفافیت؛ علی برکت االله

پاسخ به شفافیت؛ علی برکت االله

شفافیت اقتصادی یکی از عناصر مهم در مبارزه با فساد بوده و رئیس دولت سیزدهم از نخستین جلسات هئیت دولت بر این امر تاکید وافر داشته است. حالا دولت سیزدهم در تحقق وعده های خود سرعت گرفته و پس از تحقق وعده کاهش قیمت سیمان که از سوی وزیر صمت داده شده بود حالا یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی یعنی انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی نیز که سه هفته پیش وزیر اقتصاد قولش را داده بود محقق شد.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: شفافیت اقتصادی یکی از عناصر مهم در مبارزه با فساد بوده و رئیس دولت سیزدهم از نخستین جلسات هئیت دولت بر این امر تاکید وافر داشته است.

حالا دولت سیزدهم در تحقق وعده های خود سرعت گرفته و پس از تحقق وعده کاهش قیمت سیمان که از سوی وزیر صمت داده شده بود حالا یکی دیگر از وعده‌های دولت مردمی یعنی انتشار صورت‌های مالی شرکت‌های دولتی نیز که سه هفته پیش وزیر اقتصاد قولش را داده بود محقق شد.

سید احسان خاندوزی در تاریخ - ۲۸ شهریور - اظهارداشت: بر اساس وعده‌ای که در چهاردهم شهریور داده بودیم تلاش کردیم به سرعت و پیش از موعد مقرر صورت‌های مالی آن دسته از شرکت‌های دولتی زیر مجموعه وزارت اقتصاد را که آماده شده بود در سایت کدال بارگذاری کنیم. هم اکنون و با مراجعه به سایت کدال، می‌توان صورت‌های مالی بیمه ایران، بانک ملی، بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارات بدنی، سازمان حسابرسی و دیگر شرکت‌ها را مشاهده کرد.

این اقدام خاندوزی البته بی سرو صدا نماند و برخی از نمایندگان پیرو این سطح از افشاگری، وزیر اقتصاد را تحسین کردند.

مهدی طغیانی در همین زمینه و در گفت‌وگو با نمایندگان ما گفت: ما حتی در بودجه این سطح از افشاگری را نداشتیم و این مسئله برای نمایندگان هم روشن نبود که به عنوان مثال یک شرکت دولتی به مانند بانک ملی اوضاعش چطور است لذا این مسئله از سوی وزیر خیلی کمک کننده بود و توانست روشن کند که اوضاع و احوال در شرکت‌های دولتی از چه قرار است.

همچنین سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس در همین زمینه در حساب شخصی خود در توئیتر نوشت: «شجاعت سید احسان خاندوزی در انتشار صورت‌های مالی بانک ملی که سال‌ها به تاریکخانه‌ای جهت عدم ارزیابی عملکرد این بانک بدل شده بود، ستودنی است. پوشاندن ضعف عملکرد سیستم بانکی با عدم ارائه اطلاعات مانند پنهان‌کردن زباله‌های خانه در زیر فرش است. از آقای وزیر می‌خواهم پیرو وعده خودش روند انتشار این اطلاعات در مورد سایر شرکت‌های دولتی ادامه یابد.»

به واقع شفافیت اقتصادی از جمله اولویت های مجلس یازدهم بوده و همواره این مجلس بر این امر تاکید داشته است چراکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان این اقدام کمک می‌کند تا نقایض و کاستی‌هایی که در عملکرد مسئولین وجود دارد، برطرف شود.

انتهای پیام

کد خبر 1766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =