کد خبر 18179
۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰

روزشمار انتخابات

۱۴ روز تا انتخابات/از مشخص شدن نحوه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی تا حضور یک میلیونی شعب رأی‌گیری برای برگزاری انتخابات

۱۴ روز تا انتخابات/از مشخص شدن نحوه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی تا حضور یک میلیونی شعب رأی‌گیری برای برگزاری انتخابات

دو قدم مانده به انتخابات با مشخص شدن نحوه برگزاری مناظره‌های انتخاباتی و بالارفتن تب رقابت و تبلیغات، انتظار می‌رود که اشتیاق مردم برای مشارکت بیشتر نیز افزایش یابد.

به گزارش نمایندگان،  دو هفته مانده به انتخابات یازدهم اسفند ماه، حال و هوای انتخابات فقط به جریان‌های سیاسی محدود نمانده و فضای جامعه نیز سیاسی و تبلیغاتی شده است.

به گفته مسئولان یک میلیون نفر پای صندوق های رای حضور دارند تا فرآیند رأی گیری را انجام دهند.

 وزیرکشور گفت: یک میلیون نفر در شعب اخذ رای برای برگزاری انتخابات حضور دارند.

رقابت ۳ هزار و ۸۹۸ نفر در تهران در انتخابات مجلس 

معاون سیاسی-اجتماعی استاندار تهران گفت: از ۱۵ مرداد فرآیند انتخابات با دستور وزیر کشور آغاز شد و ۲۱۰ روز این فرآیند ادامه داشته است. برای اولین بار پیش‌ثبت‌نام به صورت غیرحضوری انجام شد که در تهران ۱۲ هزار نفر در آن حاضر شدند که سه برابر دوره قبل بود.

بعد از تایید هیئت‌های اجرایی و نظارت، از ۵ هزار و ۷۰۶ داوطلب که در هیئت نظارت تایید شده بودند، ۳ هزار و ۸۹۸ نفر در عرصه رقابت حاضر خواهند بود که نزدیک به ۶۸ درصد تایید شده‌اند.

کروبی هیچ نظری درباره انتخابات ندارد

حسین کروبی، فرزند مهدی کروبی گفت: پدرم کم هزینه ترین راه برای رسیدن به دموکراسی و احقاق حقوق مردم را انتخابات می‌دانست و همیشه هم بر این موضوع اصرار داشت و در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ هم از آقای همتی حمایت کردند. 

ولی در حال حاضر  که حتی حسن روحانی و علی لاریجانی را هم نمی‌توانند تحمل کنند ایشان موضعی درباره انتخابات ندارند و سکوت کرده‌اند. 

هیچ توصیه‌ و نظری درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان ندارند.

 حیات انقلاب به حضور مردم بستگی دارد

سردار حاجی‌زاده، فرمانده هوافضای سپاه انقلاب اسلامی گفت: حیات انقلاب به حضور مردم بستگی دارد و وقتی مردم در انتخابات و راهپیمایی حضور پیدا می‌کنند دشمن ناامید می‌شود.

 نحوه برگزاری برنامه‌های مناظره‌های انتخاباتی 

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: ۲۰ دقیقه به هر یک از نامزدها فرصت ضبط ویدئو داده می‌شود تا از ۲۰۰ کانال انتخاباتی پخش شود.

مناظره‌ها براساس الفبای نام نامزدها پخش خواهند شد.

انتهای پیام

کد خبر 18179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =