کد خبر 1824
۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲

نجف زاده خبر داد

اختصاص ۲۰ هکتار از اراضی منابع ملی برای ایجاد گمرک توسعه یافته

اختصاص ۲۰ هکتار از اراضی منابع ملی  برای ایجاد گمرک توسعه یافته

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس گفت: ایجاد رویه ترانزیت دو سویه از گمرک خوی موجبات بالندگی بیشتر اقتصادی در منطقه را فراهم خواهد آورد.

به گزارش نمایندگان ما، عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدار با میراشرفی رئیس کل گمرکات ایران، گفت: درباره رفع مشکلات حوزه گمرکات خوی و رازی از رئیس کل گمرکات کشور درخواست هایی ارائه  شد و رئیس کل گمرکات ایران در راستای حل موارد مطروحه دستورات مقتضی را صادر نمودند.  

وی تصریح کرد: ارتقا گمرک رازی و خوی، ارتقا زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری گمرکات خوی  در  دستور کار است.

 نماینده مردم خوی در مجلس ادامه داد: دستور صریح در خصوص راه اندازی بازارچه مرزی رازی نظیر بازارچه پلدشت و ماکو جهت تسهیل در فرآیندهای تجاری و کمک به معیشت مردم بومی و منطقه ای واختصاص زمین لازم جهت گسترش فرآیندهای گمرکی در خوی با توجه به فضای اندک فعلی گمرکات خوی و رازی که بعلت انجام انبارش کالا و سایر فرآیندهای توسعه را بشدت محدود و علاقه تجار و بازرگانان عزیز را کاهش داده است.

نجف زاده ادامه داد:  تخصیص ۲۰ هکتار از اراضی منابع ملی با همکاری نهادهای مرتبط برای ایجاد گمرک توسعه یافته تر برای تحقق اهداف عالیه اقتصادی نظام را در سه راهی ایواوغلی  در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: فرآیندسازی تمام رویه های گمرکی بصورتی که در حال حاضر ممنوعیت ترخیص بعضی از اقلام کالاهای وارداتی از گمرک خوی محدودیت های فعالیت های بهینه اقتصادی را فراهم آورده است ضمن تخصصی کردن گمرک رازی و خوی و بکارگیری کارشناسان مرتبط جهت ترخیص کالاهای اساسی، مشکل مربوطه حل و فصل گردد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس یادآورشد: لزوم ایجاد رویه ترانزیت دو سویه از گمرک خوی موجبات بالندگی بیشتر اقتصادی در منطقه را فراهم خواهد آورد.

انتهای پیام

کد خبر 1824

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =