کد خبر 18322
۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵

روزشمار انتخابات

۴ روز تا انتخابات/ وعده‌های عجیب‌ انتخاباتی/شورای نگهبان وعده‌های خارج از چارچوب را جرم اعلام کرد

۴ روز تا انتخابات/ وعده‌های عجیب‌ انتخاباتی/شورای نگهبان وعده‌های خارج از چارچوب را جرم اعلام کرد

در روزهای مانده به انتخابات، مشارکت کلید واژه مردم و مسئولان نظام است و حضور پررنگ پای صندوق های رأی را موجب ناامیدی دشمن می‌دانند.

به گزارش نمایندگان، ۴ شبانه روز تا انتخابات یازدهم اسفند ماه باقی‌مانده است. شتاب تبلیغات بیشتر شده و وعده‌های عجیب‌ انتخاباتی جلب توجه می‌کند. این در حالی است که شورای نگهبان وعده‌های خارج از چارچوب را جرم اعلام کرده‌ است.

حسن پور یکی از نامزدهای حوزه انتخابیه کرمان در سخنرانی تبلیغاتی خود گفت: آب خلیج فارس را به سیرجان آوردم سال آینده در کرمان تحویل خواهد شد و شما آب را در خانه‌های خود خواهی داشت.

«آب خلیج فارس رو به خانه‌های کرمان می‌آورم!»

سخنگوی شورای نگهبان گفت: در قانون جدید انتخابات دادن وعده‌های خارج از چهارچوب جرم است.

در قانون انتخابات در اصلاحیه جدید دادن وعده‌های خارج از دایره قانون جرم شمرده میشود.

اگر مردم نقش دستگاه ها و نهادها را بشناسند و بدانند اختیارات مجلس تا چه حدی است اجازه نمی‌دهند که کسی وعده‌های خارج از چهارچوب دهد.

رییس قوه قضاییه هم درباره جرایم انتخاباتی گفت: جرائم انتخاباتی به سرعت رسیدگی شوند. نگذارید جرم واقع شود و آثار خودش را بگذارد.

به همه همکاران صف و ستاد تاکید می‌کنم هر نوع همکاری را در جهت برقراری هر چه بهتر انتخابات با مسئولین ذیربط داشته باشند.

دعوت به مشارکت

 امام‌جمعهٔ اهل‌تسنن شیراز گفت: خداوند به‌دلیل اهمیت مشورت آن را بین نماز و زکات قرار داده

مردم با مشارکت در انتخابات مشت محکمی به دهان مستکبرین بزنند.

حمید مقدم‌فر نیز گفت: علیرغم تبلیغات بسیار گسترده که هم دشمنان خارجی هم برخی عوامل پنهان داخلیشان در رسانه‌هایشان به مردم حس ناامیدی دهند.

طبق نظرسنجی‌ها تا روز گذشته اقبال مردم برای شرکت در انتخابات رشد چشمگیری داشته و تعداد کسانی که می گویند در انتخابات شرکت می‌کنیم بسیار بالا رفته است.

میلیاردها تومان خرج می‌کنند تا مردم در انتخابات شرکت نکنند اما دیدیم‌ در راهپیمایی ۲۲ بهمن هم چقدر تلاش کردند اما مردم بسیار باشکوه حضور یافتند.

 مشارکت بالای مردم، دشمن را ناامید می‌کند 

سردار شریف سخنگوی سپاه با اشاره به در پیش بودن انتخابات یازدهم اسفند ماه، گفت: همه ما ممکن است گلایه‌مندی‌ها و دلخوری‌هایی از نماینده‌ها و عملکردشان داشته باشیم که برخی از آن‌ها درست است، اما مهم این است که بدانیم امروز دشمن به دنبال چیست؟

دشمن چشم دوخته است تا ببیند چه زمانی انتخابات ها و راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه خلوت می‌شود که عملیات روانی را در حوزه افکار عمومی شروع کند. اگر مشارکت در پای صندوق‌های رای بالا باشد تیغ دشمن برای کشور ما کندتر می‌شود.

 ۲۵۰ هزار نفر وظیفه تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد امنیت انتخابات گفت: ۲۵۰ هزار نفر از نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی مسئولیت تامین امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

شرایط برگزاری انتخابات از لحاظ امنیتی در وضعیت خوبی است.   

انتهای پیام 

کد خبر 18322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =