کد خبر 18340
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶

عابدی در گفتگو با نمایندگان:

برای مردم باید مشخص شود نماینده مجلس چقدر دریافتی دارد

برای مردم باید مشخص شود نماینده مجلس چقدر دریافتی دارد

یک فعال رسانه‌ای گفت:  هر نامزدی و هر مسئولی یک بار در هر انتخابات ورود کرده و یک سری وعده‌هایی به مردم داده که به هر دلیلی انجام نشده است و همین مشارکت را کاهش می‌دهد.

سجاد عابدی در گفتگو با نمایندگان، گفت: درباره  دلایل اقبال کم مردم به انتخابات، هر نامزدی و هر مسئولی یک بار در هر انتخابات ورود کرده و یک سری تعهدات و قول‌هایی را به مردم داده که به هر دلیلی انجام نشده است.

وی افزود: اصلی‌ترین دلیل عدم مشارکت در انتخابات،  وعده های دروغ مسئولان بوده است.  چرا وعده‌ای دادند و عمل نکردند؟ حالا یا منع قانونی داشته یا مشکلاتی بوده به هر حال نتوانسته آن وعده‌ها را عملی کند. مردم می‌گویند فلانی آمد و گفت این کار را میکنم و نکرد پس من رای دادنم با رای ندادنم چه فرقی دارد؟

عابدی در مورد عملکرد مجلس یازدهم گفت:  درصدی که به این طیف رای دادند یعنی با مشارکت خیلی پایین این نماینده‌ها برای مجلس انتخاب شدند. آنها اطلاع داشتند که چه کسانی را انتخاب می‌کنند و به مجلس می‌فرستند. اما آرای نماینده‌هایی که مجلس رفتند  کمتر از دوره‌های قبل بوده است. یعنی مشارکت آنچنانی نبوده است.  اگر بخواهیم از نگاه کلی، بررسی کنیم،مردم  عملکرد مجلس یازدهم را قبول ندارند.

وی افزود: طرح‌هایی که در این مجلس تصویب شده برای مثال طرح صیانت یا طرحی که اجازه نداد تحریم‌ها برطرف شود یا طرح های که جلوی آزادی مردم را گرفته  است یا در بحث نمایش خانگی یا هر جایی که مردم یه روزنه‌ای نیاز دارند، این طرح‌ها این روزنه‌ها را بسته است.

عابدی تاکید کرد: مردم از این طرحها به عنوان دستاورد مجلس یازدهم ناراضی هستند. به  خاطر یه سری طرحها مثلاً مثل شفافیت، مردم  شفافیت را مطالبه کردند که انجام نشده  است. 
این فعال رسانه‌ای گفت: مشارکت پایین است به این دلیل که همان طیفی هم که دفعه قبل رای دادند یک سری انتظارات از مجلس داشتند که انتظارات برآورده نشده است.

وی ادامه داد:  برای مردم باید مشخص شود نماینده مجلس چقدر دریافتی دارد؛ اما  لابی‌گری‌های پشت قضیه باعث شده اعتماد مردم کم شود و خود شخصیت مجلس و اعتبار مجلس را  کم کند.

وی تاکید کرد: مجلس باید انقلابی باشد و در راستای اهداف مردم قدم بردارد و هر جایی که نیاز هست محکم بایستد و هیچ وقت چیزی را لاپوشانی نکند. ما میبینیم یک طرحی به مجلس می‌آید و در مجلس هیچ چیزی مشخص نمی‌شود و هیچکس هم در مورد آن صحبت نمی‌کند و از دستور کار خارج می‌شود و هیچ وقت شفافیتی که باید باشد، نیست و مردم این انتظار  را دارند.

عابدی گفت: وقتی مردم میفهمند که رئیس مجلس که از تولید داخل صحبت میکند و به خاطر حمایت از تولید داخل همه مردم باید زیر فشار باشند اما بعد خبری منتشر می‌شود که دختر رئیس مجلس از ترکیه سیسمونی خریده است که در افکار عمومی تأثیر خیلی بدی دارد، اعتبار مجلس را زیر سوال می‌برد و باعث عدم مشارکت یا کاهش مشارکت می‌شود.

وی ادامه داد: در مورد اینکه حاکمیت باید چه برخوردی داشته باشد متاسفانه حاکمیت برخورد درست انجام نمی‌دهد.  یعنی کمترین برخوردی که می‌تواند حاکمیت داشته باشد این بود که حداقل  شفاف سازی کند.اما  متاسفانه با کسی که افشاگری میکند برخورد می‌کنند و  فضای رسانه‌ای ما هم به شدت نسبت به این اخبار واکنش شدید نشان میدهد و برای مردم هم این اخبار جذاب است.

انتهای پیام

کد خبر 18340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =