کد خبر 19062
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۰

خضریان در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد؛

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های جدید در معرفی ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان

لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های جدید در معرفی ظرفیت کانون پرورش فکری کودکان

علی خضریان عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس به دعوت مدیرعامل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان و به منظور آشنایی با ابعاد فعالیت این مجموعه طی بازدیدی با مدیران آن دیدار و از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش نمایندگان، در این جلسه خضریان ضمن شنیدن گزارش اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و برنامه‌های این مجموعه و تقدیر و تشکر از اقدامات صورت گرفته شده، بر لزوم تأسیس و ساماندهی فروشگاه‌های مربوط به فروش و عرضه محصولات فرهنگی تولید داخل توسط کانون پرورش فکری تأکید کرد و فقدان شکل‌گیری زنجیره تولید محصولات، تحول در تولید محصولات و ارتقاء کانون به رأس هرم تربیتی کودکان و تکمیل سبد محصولات فرهنگی کانون نظیر تولید اسباب بازی، بازی‌های رایانه‌ای و تلفن همراه و موسیقی را از جمله اولویت‌های مهم برشمرد.

جلوگیری از غلبه کتب ترجمه به تألیف در کتاب‌های کانون و اهمیت توجه به هنرمندان استانی از دیگر موضوعات مورد تأکید نماینده مردم تهران در این جلسه بود.

خضریان در ادامه نشست با مدیران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تصریح کرد: از آنجایی که رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۷۷ بر این موضوع که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یکی از مراکزی است که باید با شیوه‌های هنری روی زبان و ادبیات فارسی کار کند و آن را در جامعه پیش ببرد، لازم است کانون در حمایت از ادبیات فارسی و اساتید متعهد بیشتر تلاش کند.

عدالت آموزشی موضوع دیگر مورد بحث در این نشست بود که مدل توسعه نامتوازن شعب کانون و نبود شعب آموزشی در برخی مناطق کشور و ظرفیت‌های معطل مانده در بسیاری از شهرستان‌ها و عدم توجه به توسعه کانون‌های سیار و دسترسی دانش آموزان مناطق محروم، روستایی و حاشیه‌ای به کانون از موضوعاتی بود که از سوی خضریان به آنها اشاره شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با انتقاد از عدم ارتباط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش و ایجاد چند پارگی در مدیریت و تصمیم‌گیری فعالیت‌های پرورشی در وزارت آموزش پرورش، خاطرنشان کرد: عدم عضویت مدیران کل کانون در شورای آموزش و پرورش استان و شورای فرهنگ عمومی کشور یک آفت است که نیازمند اصلاح بوده و در صورت خلاء قانونی باید به صورت لایحه در مجلس بررسی شود.

خضریان با اشاره به قطع ارتباط دانش آموزان با کانون، بر استفاده از ظرفیت فضای مجازی و فناوری‌های جدید در معرفی ظرفیت کانون تأکید کرد و گفت: یکی از موضوعاتی که باید در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مورد بازنگری جدی قرار گیرد، مسأله تمرکز گرایی و انباشت منابع در پایتخت و عدم توجه به هنرمندان استانی است که می‌بایست در سطوح عالی کانون طرح و برای بازنگری در وضعیت فعلی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام 

کد خبر 19062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =