کد خبر 19063
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۴

نمایندگان گزارش می‌دهد؛

اخبار لحظه به لحظه از جستجو برای بالگرد رییس جمهور/ همه برای سلامتی آیت الله رییسی و همراهانش دعا گوییم

اخبار لحظه به لحظه از جستجو برای بالگرد رییس جمهور/ همه برای سلامتی آیت الله رییسی و همراهانش دعا گوییم

بالگرد حامل رئیس‌جمهور که برای افتتاح ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز به این شهر عازم شده بود در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد؛ عملیات جستجوی بالگرد سانحه دیده از ساعات اولیه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

براساس نمایندگان، آیت الله رئیسی رئیس‌جمهور عصر امروز یک شنبه-۳۰ اردیبهشت پس از افتتاح "سد قیز قلعه سی" به منظور افتتاح "ارتقای کیفیت پالایشگاه تبریز" به این شهر عازم شد و بالگرد وی در این مسیر در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شد.

از ساعات اولیه بروز حادثه تیم‌های امدادی عازم منطقه شدند؛ سخنگوی اورژانس کشور از اعزام ۸ دستگاه آمبولانس به منطقه وقوع سانحه برای بالگرد حامل رییس جمهور خبر داد و گفت: به دلیل مه شدید امکان امداد هوایی وجود ندارد.با توجه به پیچیدگی منطقه برقراری ارتباط سخت است اما انشالله گروه‌های امدادی سریعتر به نقطه وقوع این حادثه برسند تا اطلاع‌رسانی سریعتر صورت گیرد.

رئیس هلال احمر از افزایش تیم های امدادی اعزامی به منطقه از ۲۰ به ۴۰ تیم خبر داد و گفت: منطقه را پایش می‌کنیم با توجه به نشانه‌هایی که در منطقه داریم شرایط جوی بسیار نامساعد و سخت گذر است اما با تمام تلاش اقدامات جست وجو انجام می شود. از پهپاد استفاده کردیم اما با توجه به شرایط جوی هوا امکان جست و جوی هوایی وجود ندارد.

وی گفت از طریق نیروهای واکنش سریع در حال جست و جو هستیم این منطقه یک منطقه کوهستانی سخت گذر است و تا تبریز ۲ ساعت فاصله دارد.

وزیر کشور: نیروهای امدادی هنوز به محل حادثه بالگرد رئیس‌جمهور نرسیده‌اند

وزیر کشور در گفت وگوی تلفنی شبکه خبر: فتتاح سد خداآفرین و قیزقلعه سی به اتفاق رئیس جمهور کشورمان و رییس جمهور اذربایجان انجام شد که در مسیر برگشت یکی از بالگردها بخاطر وضعیت نامناسب آب‌ وهوا مجبور به فرود سخت می‌شود. گروهای مختلف امدادی به طرف منطقه در حرکت هستند اما با توجه به نامناسب بودن هوا ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند؛ کارها در دست کنترل است و امیدواریم که به نتیجه برسد

خبر مفقود شدن تیم امدادی صحت ندارد

 بر اساس آخرین اخبار، راضیه عالیشوندی، دبیر مرکز کنترل و هماهنگی اضطراری جمعیت هلال احمر گفت: به دستور رئیس جمعیت هلال احمر همان لحظات اول سانحه بالگرد رییس‌جمهور، ستاد اضطراری تشکیل شد. هر خبری از طریق این ستاد یا رئیس جمعیت هلال احمر منتشر خواهد شد و بقیه اخبار تأیید نمی‌شود. اخبار مبنی بر مفقود شدن تیم عملیاتی هلال احمر واقعیت ندارد و تکذیب می‌کنیم. متأسفانه شرایط جوی به گونه‌ای است که مه و بارندگی وجود دارد و رصد هوایی از طریق پهپاد امکان پذیر نیست.

حضور یگان ویژه و تکاوری پلیس در منطقه

در همین حال سردار منتظرالمهدی، سخنگوی فراجا از حضور نیروهای امدادی و یگان‌های ویژه و تکاوری پلیس به همراه یگان موتورسوار در مناطق صعب‌العبور و همچنین سگ‌های آموزش دیده در منطقه احتمالی سانحه هلی کوپتر رییس جمهور خبرداد.

دستور سرلشکر باقری برای امدادرسانی و تفحص بالگرد رئیس‌جمهور

 رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به ارتش، سپاه و فرماندهی انتظامی دستور داد از همه ظرفیت‌های خود برای تفحص و امدادرسانی به بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی استفاده کنند.

حضور وزیر بهداشت در منطقه سانحه 

 وزیر بهداشت هم که به تبریز سفر کرده در گفت و گویی بیان کرد: در منطقه مس سونگون هستیم، همه نیروهای امدادی مشغول جست و جو هستند و منطقه بسیار مه آلود است و به همین دلیل امکان جست و جو خیلی سخت شده است. همه امکانات درمانی اتوبوس آمبولانس جراح و پزشکان در محل مستقر هستند تا اقدامات درمانی پس از پیدا شدن بالگرد را انجام دهیم.

بررسی سانحه در جلسه هیئت دولت 

سخنگوی دولت هم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: جلسه امروز هیات دولت برگزار و ضمن تصمیم گیری در خصوص موضوعات روز، آخرین گزارش‌ها از سانحه اخیر ارائه شد.

وی ادامه داد: معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز به همراه بخشی از اعضای دولت عازم تبریز شدند.

جلسه هیأت دولت به ریاست محمد مخبر 

عصر امروز جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و مواردی از دستور جلسه به تصویب رسید.

در این جلسه خبر فرود سخت بالگرد رئیس جمهور در بازگشت از افتتاح سد در منطقه ارس دریافت شد و با دستور معاون اول اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محموله شدند.

جلسه دولت با دستور معاون اول رئیس جمهور وزیر بهداشت و معاون اجرایی رئیس جمهور به منطقه اعزام شدند.

محمد مخبر با تشکیل جلسه فوق العاده به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت رئیس جمهور دستورهای لازم را صادر کرد.

منصوری: دو تن از عزیزان در این پرواز با نیروهای امدادی ارتباط برقرار کردند

معاون اجرایی رئیس جمهور: نیم‌ساعت بعد از طی مسیر ارتباط بالگرد رئیس جمهور با دو بالگرد دیگر قطع می‌شود.

پس از این اتفاق ۲ بالگرد منطقه را جست‌وجو کردند

نکته امیدوارکننده دیگر این است که محل حادثه تا شعاع دو کیلومتری توسط وزارت ارتباطات مشخص شده است.

 بالگردهای ارتش هم ‌به محل سانحه بالگرد رییس جمهور اعزام شد

فرمانده پایگاه ششم‌ رزمی هوانیروز اعلام کرد:بالگردهای پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطابق دستور جهت انجام عملیات امدادی در منطقهٔ ورزقان حضور پیدا کردند.

این بالگردها به‌ همراه گروه امدادی از ساعات اولیه به محل سانحه بالگرد کاروان همراه رئیس جمهور اعزام شد. متأسفانه به‌علت نامساعد بودن شرایط جوی در انجام عملیات ناموفق ماند

تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای

طی ساعات گذشته و با انتشار اخباری در رابطه با سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور برخی افراد رسانه‌ای با تولید محتوا درباره وقوع این حادثه اخبار کذبی منتشر کردند.

در نتیجه این اتفاق دادستانی تهران با ورود به این موضوع طی ساعات گذشته به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند تذکر داده است.

بهادری جهرمی: تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد

سخنگوی دولت:  شرایط سخت و پیچیده‌ای را تجربه می‌کنیم؛ این حق مردم و رسانه‌ها است که در جریان آخرین اخبار حادثه بالگرد رییس‌جمهور قرار گیرند اما با توجه به مختصات محل حادثه و شرایط جوی، تا این لحظه «هیچ» خبر جدیدی وجود ندارد. در این لحظه‌ها، صبر و دعا و اعتماد به گروه‌های امدادی راهگشاست.

اطلاعیه ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر

ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر در اطلاعیه‌ شماره ۲ خود، آخرین اقدامات جست‌وجو در سانحه بالگرد رئیس جمهوری را اعلام کرد.

۱. تقویت تیم‌های امدادی و استمرار عملیات جست‌وجو در منطقه وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهوری در فاصله بین منطقه اردشیر - برازین از توابع ورزقان به عنوان محل احتمالی وقوع حادثه 

۲. این منطقه در شرایط جاری علاوه بر مه‌آلود و بارانی بودن، دارای بافت جنگلی و سنگلاخ بوده و به همین دلیل از ظرفیت تیم‌های امداد کوهستان برای رسیدن به محل حادثه استفاده شده است.

۳. اعلام آماده‌باش به استان‌های مجاور و افزایش نیروهای امدادی به ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه وقوع حادثه

۴. تقسیم کار منظم بین نیروهای مسلح، فراجا و هلال‌احمر برای افزایش سرعت عملیات جست‌وجو

۵. در حال حاضر روستای اوزی، محل استقرار تیم‌های پشتیبان، خودروهای امدادی، آمبولانس بیمارستان، تیم پهبادی، ارتباطات رادیویی هلال‌احمر است.

۶. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود

 حماس: قلب ما با ملت ایران است

«عزت الرشق» از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت: قلب‌های ما با ملت برادر ایران است.

 در پی وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران، یکی از اعضای ارشد جنبش حماس برای رئیس‌جمهور، وزیر خارجه و همراهان آن‌ها آرزوی سلامتی کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی نوشت: برای سلامتی خادم‌الرضا علیه‌السلام، ریاست محترم جمهوری، جناب آقای رئیسی و همراهان ایشان دعا کنیم. خداوند به برکت دعای مؤمنین ایشان را از گزند بلایا حفظ کند. در شب میلاد امام رئوف (ع) از صمیم قلب منتظر خبر صحت و سلامت کامل ایشان هستیم. إن‌شاءالله.

علی لاریجانی: در این لحظات، برای سلامتی جناب آقای رئیسی و همراهان همه دست به دعا برداریم... 

این خبر به روز رسانی می‌شود

کد خبر 19063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =