کد خبر 19167
۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۷

نامه اتحادیه مستقل به نمایندگان/ مجلس دوازدهم در راستای پیشبرد امور مردم باشد

نامه اتحادیه مستقل به نمایندگان/ مجلس دوازدهم در راستای پیشبرد امور مردم باشد

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور طی نامه‌ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد همدلی میان دولت و مجلس به منظور پیشبرد امور مردم شدند.

به گزارش نمایندگان،  متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«مجلس شورای اسلامی مجلس مشورت است، مجلسی است که باید متفکرین، آقایان، مسائلی که مایحتاج ملت است و کشور است در میان بگذارند و با هم مشورت کنند. مباحثه کنند فقط آن چیزهایی که مربوط به ملت است و به اسلام»

امام خمینی (ره)

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی دوازدهم

سلام علیکم

در انتخابات سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که گذشت با شرایطی منتخبین وارد مجلس شدند که نسبت به میانگین مشارکت حدود ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده بود که این ۲۰ درصد قهر باصندوق‌های رای علل مختلفی دارد از جمله وضعیت اقتصادی. همان حدود ۴۰ درصدی که نیز در انتخابات شرکت نموده‌اند درصد قابل توجهی از وضعیت کنونی راضی نیستند و انتقاداتی نسبت به ریل گذاری‌ها وشرایطی که مجلس در به وجود آمدن آن سهیم است دارند و حضورشان در انتخابات نه به معنای تایید تمامی اقدامات مجلس، بلکه به دلیل حمایت از ارزش‌های والای جمهوری اسلامی است. مجلسی که صفت انقلابی را یدک می‌کشد، فعال و پرتلاش بودن را باید به عنوان ابتدایی‌ترین وظیفه خود در قبال ملت و نظام تلقی کند. مجلس حقیقتا انقلابی باید مجاهد، چاره‌اندیش و با درایت باشد، باید درک صحیحی از فضای کشور و نسبت خود با دیگر قوا داشته و بتواند تصمیمات خود را با پیوستی مناسب و به موقع تصویب کرده و بر حسن اجرای آن نظارت کند تا بتواند به واقع در راس امور قرار گیرد. فلذا نکاتی پیرامون مجلس جدید وجود دارد که خدمت شما عرض می‌شود.

یکی از مواردی که مجلس دوازدهم باید توجه ویژه‌ای به آن داشه باشد، جامع نگری به امور می‌باشد و خود را نماینده تمامی مردم کشور بدانند نه تنها قشر خاصی از افرادی که به آن‌ها رای داده‌اند و قرار دادن اولویت مجلس به مسائل ملی و اقتصادی نه محدود کردن اقدامات مجلس به مسائلی که جنبه فرهنگی دارند.

ترمیم میدان سیاسی کشور و ایجاد فضایی متناسب برای کنش تمامی اقشار که در ساحت جمهوری اسلامی گام بر می‌دارند و همچنین اصلاح برخی رویه‌ای که از نمایندگان با امضای تعهدنامه‌های خود سبب ضریب‌دهی سیاسی به افرادی شده‌اند که درقامت رجل سیاسی نبوده‌اند و این خود رفته رفته باعث رکود سیاسی کشور خواهد شد.

شفافیت مجلس که از شعارهای مجلس یازدهم بود هنوز که هنوز است رویایی برای مردم ایران است چرا که شفافیت تنها به معنای اطلاع از رای نمایندگان نیست و شفافیت حقیقی علاوه بر دانستن رای به معنای علل برخی از تصمیمات مجلس نیز هست و اکنون عدم شفافیت در امور سبب گروکشی‌های سیاسی شده است که شفافیت رانتی مسبب آن است و به جای این که شفافیت سبب کاهش رانت و فساد شود این نوع رویه خود نیز تبدیل به فساد در ساختار کشور شده است.

مجلس یازدهم تاثیری به خصوصی در مسائل کلان کشور نداشت و این موضوع بیشتر در خصوص مسایل امنیتی و بین المللی مشاهده می‌شد که عمده تصمیمات کلان  و مهم در این حوزه‌ها در شورای عالی امنیت گرفته می‌شد اما مجلس شورای اسلامی در راس امور است و باید مجلس در جایگاهی قرار بگیرد که تصمیمات کلان کشور در آن گرفته شود.

نکته دیگری که پیرامون مجلس دوازدهم و در شرایط  پیچیده به وجود آمده کشور نیاز است همدلی میان نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همپنین مجلس و دولت می‌باشد که سبب به وجود امدن فضایی جهت پیش برد امور مردم شود اما نکته قابل اهمیت این است که همدلی بهانه‌ای جهت زد و بندهای سیاسی و در تنگنا قرار گرفتن مستضعفین و ایجاد رانت و فساد نشود.

انتهای پیام

کد خبر 19167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =