کد خبر 19422
۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۵

نمایندگان گزارش می‌دهد؛

حال و هوای انتخاباتی مجلس/ از دعوت به مشارکت تا تذکر مستقیم به یک کاندیدا!

حال و هوای انتخاباتی مجلس/ از دعوت به مشارکت تا تذکر مستقیم به یک کاندیدا!

نشست علنی مجلس تحت تاثیر برگزاری دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و پیش رو بودن دور دوم، حال و هوای انتخاباتی به خود گرفته بود.

به گزارش نمایندگان، برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز ۸ تیر حال و هوای جلسه علنی امروز مجلس را که نخستین جلسه بعد از برگزاری این انتخابات بود تحت الشعاع خود قرار داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نطق‌ها و تذکرات خود گریزی به موضوع انتخابات با نگاهی به دور دوم آن که جمعه هفته جاری برگزار می‌شود، زدند.

در ابتدای جلسه حمیدرضا حاجی بابایی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت اظهار کرد: ملت ایران روز جمعه پای صندوق‌های رأی رفت و با رأی خودش یک بار دیگر بر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتدار ملی حضور مردم پای صندوق‌های رأی است، مؤلفه‌ای که اقتدار ملی را رقم زد و اقتدار ملی باعث امنیت ملی می‌شود و امنیت ملی است که پیش‌شرط اقتصاد پویا، رفع مشکلات مردم و مردم سالاری دینی است؛ به همین دلیل باید صمیمانه از ملت بزرگ ایران تشکر کرد.

وی بیان کرد: اما ملت بزرگ ایران آزمون بزرگ دیگری را جمعه آینده خواهند داشت، یک بار دیگر حضور مردم پای صندوق‌های رأی برای اقتدار ملی نقش آفرین خواهد بود؛ از همه ملت بزرگ ایران استدعا داریم با حضور گسترده خود پای صندوق‌های رأی دولت آینده را برای رفع مشکلات و معضلاتی که در اجتماع وجود دارد، ان‌شاءالله کمک بکنند و دولت به زودی بتواند تشکیل بشود و مشکلات امروز جامعه ما را به ویژه مشکلات اساسی و معیشتی را در زمان‌های تعیین شده بتوانند به سرانجام برسانند.

ابراز ارادت به کاندیدای جبهه انقلاب 

فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین آبیک و البرز در نطق میان دستور خود خطاب به مردم گفت:  اجازه ندهید کشتی ایران در دره عملکرد خیانت بار دهه نود سقوط کند؛ یادتان هست ما را از رئیسی عزیز هم می‌ترساندند، رئیسی که خستگی نمی‌شناخت و خدمت صادقانه و گشایش را تقدیم ایران کرد.

وی ادامه داد: امروز دیگر این سناریوها نخ نما شده و بهتر است طراحان، پاسخگوی بی‌عملی ها، بی‌صداقتی و دوگانه های رفتاری خود باشند؛ همان‌گونه که از همه کاندیداها برای حضور در انتخابات تشکر می‌کنیم ارادت قلبی خود را از کاندیداهای انقلابی اعلام می‌دارم و تشکر می‌کنم که دکتر قالیباف ایثارگرانه همه آبرو و وجودشان را برای مردم و انقلاب گذاشتند و جلیلی این راه را ادامه خواهد داد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس خطاب به دختران و پسران دهه هشتادی، گفت: مطمئن باشید کسانی که وعده سر خرمن به شما می‌دهند و در کارنامه‌شان شورش بنزینی، مزخرف دانستن ساخت مسکن، بیکاری و هزاران فساد اقتصادی موج می‌زند هیچ گاه شما را خوشبخت نخواهند کرد.

اعتراض به هتک حرمت قهرمانان ملی توسط نزدیکان کاندیدا

در این زمینه مجتبی زارعی نماینده تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در تذکر شفاهی خود گفت: در روزهای اخیر به دو قهرمان ملی تهمت زده شد، سردار حاجی زاده و سرلشگر باقری. سردمدار این اقدام یکی از همکاران ما بود، به وی تذکر می دهم خلاف قانون عمل نکنند، هزاران صفحه علیه این دو قهرمان ملی در صفحات مجازی منتشر شد، دلیل آن چه بود که شما سردمدار این کار شدید.

وی ادامه داد: چرا حرمت قهرمانان ملی را نگه نمی دارید، مگر آن ها چکار کردند، آن ها تبیین کردند و گفتند کارآمدی یکی از ارکان مشروعیت است، انحصارطلبی به نام لیبرال ها و یا حزب اللهی ها باشد بد است.

وی گفت: نباید حرمت قهرمانان ملی را به خاطر علاقه به یکی از کاندیداها زیر سوال برد و لگدمال کرد.

تذکر مستقیم به یک کاندیدا 

حمید رسایی، نماینده تهران،شمیرانات اسلامشهر و پردیس در صحن علنی مجلس طی تذکری گفت: تذکر من خطاب به یکی از کاندیداهای محترم است. بزرگوار! شما که ستادهای خودتان را به وزرای دولت حسن روحانی کنترات دادید مراقب باشید؛ یکی از وزرای آقای روحانی که در ستاد شماست کاندیداهای دیگر را طالبان خطاب می‌کند این یعنی به ۱۰ میلیون نفر از ایرانی‌ها چنین نسبتی را می‌دهد.

ادامه داد: حرف از آشتی ملی می‌زنی می‌گویی ما با کسی دعوا نداریم، عزیز من! این دعوا نیست این اعلام جنگ است. چرا توجه ندارید؟

فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور شود

احمد راستینه، نماینده شهرکرد هم در تذکری در صحن مجلس تاکید کرد:فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد؛ یکی شهید جمهور ما رئیس جمهور است که لایحه رتبه‌بندی معلمان را به مجلس می‌آورد، محکم می‌ایستد و آن را اجرا می‌کند و یک گام بلندی در راستای جایگاه و معیشت معلمان برمی‌دارد و دولت‌هایی هم بودند که شعار دادند و عمل نکردند.

ادامه داد: به کسانی که امروز شعار تغییر به نفع مردم می‌دهند می گویم تغییر به نفع مردم در جذب معلم بود که شما در گذشته به آن عمل نکردند، اما در دولت شهید رئیسی بیش از ۲۰۰ هزار ردیف جذب معلم اتفاق افتاد.

راستینه اظهار کرد: تغییر به نفع مردم در اجرای سند بنیادین تحول آموزش و پرورش بود که در دولت شهید رئیسی یک کمیته پشتیبانی برای اجرای آن تشکیل شد، اما در دولت‌های گذشته سند ۲۰۳۰ را برای هویت‌زدایی دانش آموزان را اجرا و به دانش‌آموزان خیانت کردند.

وی گفت: تغییر به نفع مردم توجه به معیشت فرهنگیان بود که در دولت شهید رئیسی با اجرای رتبه‌بندی معلمان شکل گرفت.

 انتقاد از طرفداری قالیباف از جلیلی در مجلس

در تذکر دیگری که در صحن علنی امروز مجلس مطرح شد قسیم عثمانی، نمایندۀ بوکان دربارۀ طرفداری رئیس‌مجلس از یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری تذکر داد.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست بخشی از جلسه علنی را بر عهده داشت پاسخ داد:  آقای قالیباف همچنان مرخصی است و به‌همین دلیل امروز در مجلس حضور پیدا نکردند.

انتهای پیام

کد خبر 19422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =