به گزارش نمایندگان، سیدمحمد جمالیان در مورد کمبود شیرخشک در کشور، گفت: شیرخشک وارد کشور شده و در این راستا مشکلی نداریم اما بر اساس دستورالعملی که به داروخانه ها ارائه شده تحویل و ارائه شیرخشک باید با نسخه پزشک باشد و در سامانه تیتک ثبت شود و پول آن هم به صورت بیمه ای پرداخت شود.
وی افزود: متاسفانه بیمه ها طی ماه های اخیر پول شیرخشکی که داروخانه ها به صورت نقدی از شرکت می خرند را پرداخت نکردهاند و وقتی بیمهها پول را پرداخت نکنند داروخانه هم نقد نمیخرد و شرکت های بیمه هم هیچ پاسخ قانع کننده ای برای چگونگی پرداخت بدهی ندارند.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس دوازدهم ادامه داد: اگر از داروخانه ها علت کمبود را جویا شوید برای اینکه توپ توی زمینشان نیفتد چیزی نمی گویند و تنها به این اکتفا می کنند که شیرخشک نیست و نمی خرم در حالی که مشکل اصلی این است که طی دو تا سه ماهی که با قانون و دستورالعمل جدید توزیع شیرخشک انجام شده بیمه ها کسورات بسیار زیادی را اعمال کردند و بعدها متوجه شدند سامانه مشکل داشته و پول داروخانه ها را نداده اند و داروخانه ها هم می گویند که به صورت نقدی شیرخشک نمی خرم که هر روز با بیمه برای پرداخت طلبم با مشکل مواجه شوم.
جمالیان یادآور شد: فروشگاههای سیسمونی هم به عنوان مثال چندین برابر از مردم پول می گیرند بدون اینکه بیمه مابقی پول را پرداخت کند و اگر داروخانه بخواهد این میزان را بگیرد کارشناس غذا و دارو آن را به تعزیرات معرفی می کند در واقع در این رابطه سیستم توزیع مشکل دارد و بیمه ها مشکل ایجاد کرده اند و نتوانسته اند این موضوع را به درستی مدیریت کنند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کمبود شیرخشک را از رئیس سازمان غذا و دارو پیگیری می کنم، گفت: همچنین از مسئولان مربوطه می خواهیم که با حضور در کمیسیون توضیح دهند که چه برنامه ای برای رفع این مشکل دارند.
انتهای پیام
نظر شما