کد خبر 19739
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱

گودرزی:

دولت اهتمام ویژه نسبت به اجرای طرح‌های آبخیزداری داشته باشد

دولت اهتمام ویژه نسبت به اجرای طرح‌های آبخیزداری داشته باشد

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت اهتمام ویژه نسبت به اجرای طرح‌های آبخیزداری و احداث بندخاکی داشته باشد.

به گزارش نمایندگان،  عباس گودرزی اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری و بندهای خاکی با حداقل اعتبار باعث جلوگیری از سیلاب، تزریق آب به سفره‌های زیرزمینی، افزایش ذخایر آبی و رونق زندگی در روستاها می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از علمی‌ترین، سریع‌ترین و کم هزینه‌ترین کار برای ذخیره آب زیرزمینی و سفره‌های زیرزمینی کارهای آبخیزداری است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس اضافه کرد: در این راستا بندخاکی گندل گیلان در بروجرد اجرا شده که برای این بند اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شد که یکی از کارهای ارزشمند در شهرستان است.

گودرزی بیان کرد: همچنین بند خاکی گلچهران و قلعه میرزاعلی و سنگی ملاتی زرشکه در بروجرد انجام و بندخاکی قشلاق در حال اجرا است و در روستای آقای و گیجالی طرح مطالعات بند خاکی انجام و به زودی عملیات اجرایی آن‌ها آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: هدف از اجرای عملیات آبخیزداری، کنترل و رسوب و کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک و جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های زیرزمینی است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس از دیگر اهداف اجرای طرح آبخیزداری را بهبود اشتغال و ارتقای سطح درآمد روستاییان و آبخیزنشینان، بالا بردن ارزش تفرجگاهی مناطق تحت پوشش طرح‌های آبخیزداری برشمرد.

انتهای پیام

کد خبر 19739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =