کد خبر 19933
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش؛

سند تحول باید در مدرسه محقق شود

سند تحول باید در مدرسه محقق شود

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش گفت: معتقدم باید تحول در مدارس اتفاق بیفتد و اثرات سند و زیرنظام‌ها در مدرسه دیده شود که در این راستا خواهم کوشید.

به گزارش نمایندگان،  این روزها مجلس شورای اسلامی در حال بررسی کارنامه و برنامه‌های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به منظور تأیید یا رد صلاحیت آنان است.

در این میان «علیرضا کاظمی» وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش همچنان که از قبل مشخص شده بود؛ در مجلس مخالفی نداشت؛ کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم با حضور وی به عنوان وزیر آموزش و پرورش موافق است و به نظر می‌رسد کاظمی برای رأی اعتماد کار چندان سختی نداشته باشد.

کاظمی از استان خراسان رضوی برخواسته است. مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و مدتی مشاور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان دانش آموزی بود و از این نظر کار با کار با تشکل‌های دانش آموزی آشنا است.

وی مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش و مدتی هم معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بوده است. شاید بتوان گفت ریل گذاری برخی از اقدامات مهم پرورشی که این روزها شاهد آن هستیم در دوران تصدی کاظمی بر معاونت پرورشی صورت گرفته است.

کاظمی حتی در دولت سیزدهم دولت شهید رئیسی، برای مدتی سرپرست وزارت آموزش و پرورش بوده است.

همه این موارد موجب شده است تا به جز برخی اصلاح طلبان که چندان با طرح دولت وفاق ملی میانه‌ای ندارند و برخی تشکل‌های صنفی معلمان که نگران وضعیت معیشتی خود و همکارانشان هستند؛ دیگر جریانات سیاسی و تشکل‌های فرهنگیان از مطرح شدن نام علیرضا کاظمی استقبال کنند.

شاید بتوان گفت نقطه قوت علیرضا کاظمی حضور وی در معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و راه اندازی برخی طرح‌های کلان در نظام تعلیم و تربیت است که مقدمه‌ای برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بوده است.

سند تحول باید در مدرسه محقق شود

علیرضا کاظمی گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با مهر درباره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان میثاق ملی در حوزه تعلیم و تربیت مبنای تمام برنامه‌ریزی‌های خرد و کلان آموزش و پرورش است و همه مطالبه‌گر اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: اینکه پذیرفته‌ایم سند تحول آموزش و پرورش اجرا شود یعنی پذیرفته‌ایم که آموزش و پرورش نیاز به تغییر و تحول بنیادین دارد و این موضوع اتفاق خوبی است.

کاظمی اضافه کرد: در سال‌های گذشته سندهای متعددی به عنوان زیرنظام و نقشه راه برای سند تحول نوشته شده است و به نظر می‌آید در حوزه نظری کار زیادی انجام شده است اما معتقدم باید تحول در کف مدارس اتفاق بیفتد و اثرات سند و زیرنظام‌ها در مدرسه دیده شود که در این راستا خواهم کوشید.

گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش تشکل‌های دانش‌آموزی را یکی از ابزارهای تحقق سند تحول در مدرسه عنوان کرد و افزود: تشکل‌های دانش‌آموزی در زمانی که معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش بودم مورد توجهم بود چرا که معتقدم تشکل‌های دانش‌آموزی بستر خوبی برای تربیت و آموزش از همسالان است و به ایجاد فضایی بانشاط و پویا و پر از تلاش در مدارس کمک بسیاری می‌کند.

انتهای پیام 

کد خبر 19933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =