کد خبر 20230
۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷

لاهوتی در گفتگو با نمایندگان:

ناترازی در نظام بانکی باید برطرف شود/ بانک ها باید به جای بنگاه داری به سمت مشتری مداری حرکت کنند

ناترازی در نظام بانکی باید برطرف شود/ بانک ها باید به جای بنگاه داری به سمت مشتری مداری حرکت کنند

ناترازی در نظام بانکی و بی عدالتی که در پرداخت بانک ها وجود دارد ایجاد مشکل می کند اما مشکل عمده ناترازی است که باید برطرف شود و بانک ها، تسهیلات را پرداخت کنند واز بنگاه داری خارج شوند.

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نمایندگان در خصوص گزارش تفریغ بودجه دیوان محاسبات مبنی بر عدم انجام تعهدات بانک ها گفت:  در قانون برنامه آمده است که سالی باید ۲۰ درصد از ناترازی بانک ها برطرف شود. اما در خصوص واگذاری‌ها باید اصلاحاتی انجام شود.
لاهوتی ادامه داد:  ما در حال حاضر بانک ها را به جای اینکه به سمت جذب مشتریان سوق دهیم، بیشتر به سمت تأمین مالی شرکت‌های بزرگ هدایت می‌کنیم. این روند باید تغییر کند و بنگاه‌داری باید کاهش یابد.  
وی افزود: اکنون تکلیف بزرگی بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است اینکه اگر بانک ها نتوانند بیش از ۴۰ درصداموال مازاد خود را واگذار کنند، باید مالیات سنگینی پرداخت کنند اما وزارت اقتصاد در خصوص بانک ها ملاحظاتی را در نظر دارد و همین ایجاد مشکل می کند.
نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک ها باید از بنگاه داری خارج شوند و به تعهدات خود عمل کنند، ادامه داد: ناترازی در نظام بانکی و بی عدالتی که در پرداخت بانک ها وجود دارد ایجاد مشکل می کند اما مشکل عمده ناترازی است که باید برطرف شود و بانک ها وام ها را پرداخت کنند واز بنگاه داری خارج شوند.
انتهای پیام

کد خبر 20230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =