کد خبر 20235
۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳

خضریان:

برای گذرگاه ارس از کشور آذربایجان به سمت ایران پل احداث می‌شود

برای گذرگاه ارس از کشور آذربایجان به سمت ایران پل احداث می‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در تشریح سفر هیأت پارلمانی ایران به جمهوری آذربایجان، گفت: طرح گذرگاه ارس به عنوان کریدور راهبردی شرق به غرب با پل آقبند، از کشور آذربایجان به سمت ایران پل احداث می‌شود.

به گزارش نمایندگان،  خضریان، عضو کمیسیون امنیت ملی در تشریح سفر هیأت پارلمانی ایران به جمهوری آذربایجان، گفت: طرح گذرگاه ارس به عنوان کریدور راهبردی شرق به غرب با پل آقبند، از کشور آذربایجان به سمت ایران پل احداث می‌شود و در مجاورت رودخانه ارس در خاک ایران از منطقه آقبند تا منطقه جلفا می‌بایست احداث جاده صورت بگیرد و ادامه مسیر مجدداً به خاک آذربایجان بر می‌گردد.

وی افزود: این پروژه یکی از گذرگاه‌های اصلی و راهبردی است که مورد درخواست هر دو کشور می‌باشد و ضروری است تکمیل این گذرگاه که به لحاظ امنیتی مانع مطرح شدن کریدور زنگزور به عنوان تهدیدی جدی برای صلح و ثبات منطقه است، سرعت بیشتری پیدا کند.

خضریان ادامه داد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران مخالف هر تغییری در مرزهای بین‌المللی کنونی است، نسبت به اقدامات وزارت راه و شهرسازی در تکمیل گذرگاه ارس به عنوان پایان دهنده به بهانه‌ها برای مطرح کردن گذرگاه زنگزور که مدتی است به کانون تنش در منطقه تبدیل شده است، با حساسیت بیشتری نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام

کد خبر 20235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =