کد خبر 20385
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷

اسحاقی در گفتگو با نمایندگان خبر داد

ارز ۴۲۰۰ دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۴ دیده شده است

ارز ۴۲۰۰ دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۴ دیده شده است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در نشست اخیر با وزیر بهداشت از تداوم تخصیص ارز ۴۲۰۰ برای دارو در لایحه بودجه ۱۴۰۴ خبر داد و این تصمیم را گامی مثبت در راستای بهبود دسترسی بیماران به داروها و کاهش هزینه‌های درمان عنوان کرد. این اقدام می‌تواند به تقویت نظام سلامت کشور کمک کند.

سلمان اسحاقی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار نمایندگان اعلام کرد که در جلسه اخیر، وزیر بهداشت به همراه معاون توسعه و رئیس سازمان غذا و دارو حضور داشتند و در مورد حذف ارز ۴۲۰۰ یا ارز دولتی برای تجهیزات و ملزومات پزشکی به توافق رسیدند.

وی با بیان اینکه این موضوع نیازمند توجه ویژه است، گفت: اگر ارز دولتی حذف شود، ممکن است با بحران کمبود تجهیزات و خروج تجهیزات فرسوده از چرخه خدمات مواجه شویم.


هزینه‌های درمان و تأثیر بر بیماران

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان همچنین به نگرانی‌های اقتصادی ناشی از حذف ارز دولتی اشاره کرد و افزود: هزینه درمان ممکن است بیش از ۱۰ برابر افزایش یابد و این فشار مالی به بیماران تحمیل خواهد شد. او خاطرنشان کرد که بیمه‌ها به درستی تکالیف خود در حوزه دارو و درمان را انجام نداده‌اند.

مطالبات کادر درمان

اسحاقی به مطالبات کادر درمان و پرستاران اشاره کرد و تأکید کرد که پرداخت حقوق و مزایا باید در اولویت قرار گیرد. وی بیان کرد که کارانه برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی نزدیک به یک سال است که پرداخت نشده و این موضوع به مشکلات جدی برای کادر درمان منجر شده است.

افزایش پذیرش دانشجویان

وی همچنین به افزایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دغدغه‌های نمایندگان در خصوص عدم حذف ارز در حوزه دارو و درمان در لایحه بودجه ۱۴۰۴ پرداخت و اعلام کرد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

کد خبر 20385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =