کد خبر 20423
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۵

حسینی کیا در گفتگو با نمایندگان مطرح کرد؛

لزوم وجود نهادی شفاف برای حفظ آزادی بیان و جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی

لزوم وجود نهادی شفاف برای حفظ آزادی بیان و جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی

عضو کمیسیون صنایع مجلس، بر ضرورت قانون‌گذاری در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: ما باید نهادی داشته باشیم که به طور شفاف مصادیق مجرمانه را تعیین کند و به گونه‌ای عمل کند که هم آزادی بیان حفظ شود و هم از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری به عمل آید.

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس در گفتگو با خبرنگار نمایندگان گفت: در حال حاضر حدود ۶ تا ۷ هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در جامعه وجود دارد که باید به سمت تولید و اشتغال هدایت شود.

وی همچنین بر ضرورت قانون‌گذاری در فضای مجازی تأکید دارد. مقام معظم رهبری نیز به محدودیت‌های جهانی فضای مجازی اشاره کرده و ضرورت وجود قوانین مشخص و کنترل‌های لازم را برای مدیریت صحیح آن بیان کرده‌اند.

این کنترل‌ها به ویژه برای نوجوانان ضروری است تا از آسیب‌های احتمالی فضای مجازی مصون بمانند. در این زمینه باید به دنبال قانون‌گذاری باشیم که مشخص کند کدام محتواها مصداق جرم هستند و چگونه می‌توان آن‌ها را مدیریت کرد.

حسینی کیا در پایان تأکید کرد: تنها محتوای متناسب با قانون باید جرم‌انگاری شود. اگر محتوایی مطابق با قوانین موجود باشد، نباید به عنوان جرم تلقی گردد و این نیازمند دقت بیشتری است. ما باید نهادی داشته باشیم که به طور شفاف مصادیق مجرمانه را تعیین کند و به گونه‌ای عمل کند که هم آزادی بیان حفظ شود و هم از آسیب‌های فضای مجازی جلوگیری به عمل آید.

انتهای پیام

کد خبر 20423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =