کد خبر 20450
۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴

فاطمه محمدبیگی:

تفکر فمینیستی در فراکسیون زنان و خانواده مجلس جایی ندارد

تفکر فمینیستی در فراکسیون زنان و خانواده مجلس جایی ندارد

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: در فراکسیون زنان و خانواده مجلس به دنبال تفکر فمینیستی نیستیم و تنها به دنبال تکریم جایگاه جان و مقام خانواده هستیم و امیدواریم بتوانیم موضوعات اساسی این حوزه را ازجمله عدم امنیت اجتماعی و اخلاقی زنان مرتفع کرده و حمایت از خانواده و ارتقای دیپلماسی خانواده محور را تقویت کنیم.

به گزارش نمایندگان، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی دوشنبه ۲ مهر در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بسیج رسانه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: رویداد رسانه‌ای «طنین» که هفته گذشته در قزوین برگزار شد یک رویداد مهم در راستای اهمیت جایگاه زن در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و از همه مهم‌تر خانواده و محور مقاومت بود که به همت بسیج رسانه برگزار شد و انتظار می‌رود که ادامه داشته باشد.

وی افزود: هرجا که نام کشورهای محور مقاومت می‌آید، زنان محور مقاومت پاشنه آشیل موفقیت‌های این کشورها هستند و مقاومت با تمام وجود در خانواده‌های محور مقاومت جریان دارد. در اخبار می‌بینیم که با تمام بداخلاقی‌هایی که به کشورهای محور مقاومت می‌شود، زنان و دختران این سرزمین‌ها اقدام به ازدواج و فرزندآوری می‌کنند تا به صهیونیسم و اشغالگران ثابت کنند که آنان وارثان سرزمین خود هستند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دغدغه‌های فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط زن ایرانی با زن محور مقاومت، یکی از موضوعات مهم است که به جد دنبال آن هستیم. راهبردهای امت اسلامی که به گفته مقام معظم رهبری یکی از کلیدی‌ترین دغدغه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است، باید از زنان آغاز شود چراکه تربیت نسلی باعزت نفس بالا و اثرگذار به عهده زنان است.

وی بابیان اینکه نبرد نهایی برای ظهور نزدیک است و باید برای توسعه شبکه ظهور تلاش کرد؛ خاطرنشان کرد: زنان سنگرداران نبرد نهایی برای ظهور هستند، اما متأسفانه بااین‌حال، سال‌های سال است که تریبونی قاطع، جامع و برنده از جایگاه بانوان نداریم که این موضوع نیز باید در سایه‌ بسیج رسانه تقویت شود.

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تعهد خانواده امروز موضوعی است که در کشورهای غربی در حال جریان سازی است و ایران باید پرچم‌دار این موضوع در جهان باشد؛ لذا در این راستا نیز رسانه باید برای خود یک مأموریت تعریف کنند.

وی افزود: امروز نقش خانواده‌ در موفقیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دنیا بر هیچ‌کس پوشیده نیست و اگر امروز شاهد برخی ناملایمات و  بازگشت به دهه ۵۰ و ترویج شعارهای نخ‌نما هستیم، به این خاطر است که معاندین به قدرت نرم خانواده پی بردند و ‌می‌خواهند از موفقیت زنان در میادین جهانی در المپیک، المپیاد، کنکور و تمامی موفقیت‌های فردی یک زن و مادر ایرانی جلوگیری کنند؛ لذا با جریان‌سازی سعی در منحرف کردن زنان و دختران این سرزمین دارند. این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: سقط‌جنین یکی از دیگر موضوعات مهم در حوزه زنان و خانواده است که قوانین آن به‌طورجدی در ایران پیگیری می‌شود و در این زمینه نیز باید ایران الگوی سایر کشورها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: توجه به تکریم مادری و همسری موضوعی است که باید تیتر یک خانواده باشد چراکه شبکه‌های معاند تمرکز بر روی بی‌عفتی و برهنگی دارند. به‌شدت پیگیر و مطالبه‌گر تکریم مادری و همسری به‌صورت عملی و راهبردی از وزرای دولت چهاردهم هستم. در این راستا اجرای خدماتی چون تسهیلات، خودروی مادران، پرداخت حق اولاد و اجرای قانون بیمه زنان خانه‌دار باید در دستور کار قرار گیرد.

محمدبیگی در پایان اظهار کرد: در فراکسیون زنان و خانواده مجلس به دنبال تفکر فمینیستی نیستیم و تنها به دنبال تکریم جایگاه جان و مقام خانواده هستیم و امیدواریم بتوانیم موضوعات اساسی این حوزه را ازجمله عدم امنیت اجتماعی و اخلاقی زنان مرتفع کرده و حمایت از خانواده و ارتقای دیپلماسی خانواده محور را تقویت کنیم.

انتهای پیام

کد خبر 20450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =