کد خبر 20468
۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۰

انتقاد نماینده مینودشت از اخراج معدن‌کاران به دلیل اعتراض

انتقاد نماینده مینودشت از اخراج معدن‌کاران به دلیل اعتراض

نماینده مینودشت در مجلس شورای اسلامبا توجه به اینکه حدود هزار نفر از موکلین من در معدن زغال سنگ طبس کار می‌کنند، شنیده بودم که به کرات در آنجا بسیاری از مسائل ایمنی رعایت نمی‌شود.ی با اشاره به حادثه انفجار معدن طبس گفت:

به گزارش نمایندگان، سید نجیب حسینی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه مجلس در تذکری با بیان تسلیت در پی حادثه انفجار معدن طبس عنوان کرد: در پی حادثه‌ای که منجر به جان باختن ۷ نفر از عزیزان استان گلستان شد، تسلیت و همدردی خود را به خانواده‌های آنان و ملت ایران ابراز می‌کنم. همچنین از جناب آقای دکتر قالیباف، رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، به خاطر توجه به این موضوع از ساعات اولیه تشکر می‌کنم. 

وی افزود: بسیاری از کارگران معدن زغال سنگ طبس که حدود هزار نفر از موکلین من هستند، بارها از عدم رعایت مسائل ایمنی در این معادن شکایت کرده‌اند. این موضوع به حدی جدی است که اعتراض کارگران می‌تواند به اخراج آنان منجر شود. امیدوارم کارگروهی که جناب آقای قالیباف تشکیل داده‌اند، به این مسائل رسیدگی کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار کرد: در خصوص بیمه، احکام نامعتبر در این حوزه کار ارزشمندی است، اما انتظار داریم که این مسائل در تمامی ابعاد مورد توجه قرار گیرد. فرهنگ‌سازی در زمینه بیمه و توجه به حق و حقوق مردم از اهمیت بالایی برخوردار است. حذف برخی قوانین بدون ارائه جایگزین مناسب، موجب می‌شود که مردم نتوانند به مطالبات خود برسند. بنابراین، ضروری است که برای قوانین حذف شده، جایگزین‌های معتبر و مؤثری ارائه شود تا به مطالبات به حق مردم پاسخ داده شود.

انتهای پیام

کد خبر 20468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =