کد خبر 20531
۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹

محمدپور در گفتگو با نمایندگان:

کشور آمادگی لازم برای افزایش قیمت بنزین را ندارد/باید سیاست مصرف را تغییر دهیم

کشور آمادگی لازم برای افزایش قیمت بنزین را ندارد/باید سیاست مصرف را تغییر دهیم

نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی گفت: کشور آمادگی لازم را برای افزایش قیمت بنزین ندارد زیرا این افزایش قیمت در نقطه مقابل افزایش بی‌سابقه گرانی‌ها است و باید ابتدا رشد و شکوفایی اقتصادی ایجاد شود.

هادی محمدپور عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به نمایندگان گفت: آقای رئیس جمهور گفت که ما نمی‌توانیم بنزین را با قیمت ۶۰ تومان خریداری کنیم و سپس به مردم با قیمت ۳ تومان عرضه کنیم. این مسئله به کنترل سیاست‌های تورمی و شکوفایی اقتصادی کمکی نمی‌کند.

عدم توازن در پرداخت‌ها و اعتبار دولت

نماینده مردم گناباد با بیان اینکه کشور در حال حاضر آمادگی برای افزایش قیمت بنزین را ندارد گفت که افزایش گرانی‌های بی‌سابقه، به‌ویژه در شهرهای کوچک، مردم را تحت فشار قرار داده است. ابتدا باید رشد اقتصادی ایجاد کنیم و سپس به کنترل تورم و توازن درآمد و هزینه بپردازیم.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر الگوی مصرف سوخت در کشور گفت: باید به تغییر الگوی مصرف توجه کنیم. دولت باید سیاست‌های خود را به سمت تولید خودروهای برقی و دیگر منابع انرژی تغییر دهد. این تغییر می‌تواند به ما کمک کند تا بخش زیادی از بودجه کشور که به واردات بنزین اختصاص دارد، کنترل شود.

ضرورت اصلاح سیاست های انرژی

محمدپور تصریح کرد که به طور متوسط، سالانه ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش واردات بنزین داریم و نظارت دقیقی بر مصرف خودروها نداریم. اگر بتوانیم سیستم‌های مختلفی را به کار بگیریم، این می‌تواند به کاهش مصرف بنزین منجر شود و به تدریج به سمت افزایش پلکانی قیمت‌ها حرکت کنیم.

وی بر لزوم اصلاح سیاست‌های انرژی و توجه به تولید و مصرف پایدار تأکید کرد و اعلام کرد که اقدامات لازم باید به سرعت آغاز شود تا از مشکلات آینده جلوگیری شود.

انتهای پیام

کد خبر 20531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۷
    0 0
    اصلاح قیمت و پرداخت سهمیه قابل مبادله انرژی و سوخت بر اساس کد ملی، بسیار به سود همه مردم و دولت است و بسیاری از معضلات اقتصادی و زیست محیطی کشور را حل میکند. در گام اول بدلیل حساسیت بالا روی بنزین، میتوان قیمت دیگر حاملهای انرژی را واقعی سازی کرد و با سهمیه صرفه جویی شده بنزین توسط افراد ، هزینه های رفت و آمد و قبوض را پرداخت کرد. که انگیزه بالایی برای صرفه جویی بنزین نیز به همراه دارد.