کد خبر 20589
۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

یزدیان در گفتگو با نمایندگان؛

بحران آبی زاینده‌رود؛ مردم خواستار پاسخگویی به چالش های منطقه هستند

بحران آبی زاینده‌رود؛ مردم خواستار پاسخگویی به چالش های منطقه هستند

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، به تشریح مشکلات فزاینده ناشی از انتقال آب زاینده‌رود پرداخت و خواستار پاسخ‌گویی مسئولان درباره پروژه‌های معطل‌مانده شد.

حامد یزدیان عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نمایندگان به مشکلات ناشی از انتقال آب زاینده رود پرداخت و گفت:  سال گذشته، مشکلات ناشی از کمبود منابع آبی در حوزه زاینده‌رود به شدت افزایش یافت. متأسفانه، حجم تخفیف‌هایی که وزارت نیرو در دولت‌های گذشته به این حوزه اختصاص داده، تأثیر منفی داشته است.

کمبود منابع آبی؛ چالشی جدی در زاینده‌رود

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی، حجم آبی که منتقل شده، بیشتر از آن چیزی است که پیش‌بینی شده بود و این موضوع باعث بروز مشکلاتی در منطقه شده است.

یزدیان با بیان اینکه، وزارت نیرو اعلام کرده که حجم آب چندان زیاد نبوده، اما با این حال، این وضعیت نمی‌تواند ادامه یابد. ، ادامه داد:  امکان انتقال آب از حوزه‌های دیگر به زاینده‌رود وجود دارد، اما این کار نیازمند مدیریت صحیح است. در حال حاضر، مشکلات اجتماعی زیادی از این مسائل ناشی می‌شود.

مردم منطقه خواستار پاسخ‌گویی درباره پروژه‌های انتقال آب هستند

عضو کمیسیون کشاورزی تصریح کرد که مردم منطقه خواستار پاسخ‌گویی درباره پروژه‌های انتقال آب هستند که در سال‌های گذشته به تعویق افتاده‌اند. برای مثال، پروژه بهشت‌آباد که ردیف اعتباری و مصوبات لازم را دارد، هنوز تکمیل نشده است. این تأخیرها به دلیل عدم تخصیص اعتبار به پروژه‌ها است.

وی  در پایان با اشاره به پروژه های در دست اجرای انتقال آب ابراز امیدواری کرد که با تأمین اعتبار، مشکلات آب منطقه مرتفع شود.

انتهای پیام

کد خبر 20589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =