کد خبر 20660
۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵

نطق‌میان‌دستور:

امروز انتقام صدای انسان های داغ دیده است

امروز انتقام صدای انسان های داغ دیده است

نماینده گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز صدای انسان‌های داغدیده یک کلمه است «انتقام، انتقام، انتقام.»

به گزارش نمایندگان، سید مسعود خاتمی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) در نطق میان‌دستور خود گفت: امروز صدای انسان‌های داغدیده یک کلمه است «انتقام، انتقام، انتقام.»

وی با انتقاد از خسارات قطعی برق در کشور گفت: در تابستان گرمای شدید و طاقت‌فرسا منجر به ناترازی برق و قطع آن شد و عدم برنامه‌ریزی دقیق و اطلاع‌رسانی درست در پاره‌ای از نقاط خساراتی به صنعت و کشاورزی وارد کرد. در بعضی از مراکز صنعتی کاهش تولید و بیکاری کارگران را در پی داشت و در بخش کشاورزی موجب آسیب به محصولات کشاورزی شد لذا از وزارت نیرو مصرانه می‌خواهم پیش‌بینی لازم را برای زمان‌های بحرانی داشته باشد و عدم برنامه‌ریزی و ناهماهنگی را ریشه‌یابی و برطرف کند. 

خاتمی تولید و اشتغال را یکی از دغدغه‌های مسئولان در دولت‌های مختلف و جزو سیاست‌های کشور دانست و گفت: سال‌هاست که موضوع تولید، رونق و افزایش تولید، رفع موانع تولید و اهتمام به تولید با بهره‌گیری از نیروهای مردمی مطرح و تأکید شده که برای رسیدن به آن باید سرمایه‌گذار احساس امنیت و پشتیبانی کند و این موضوع باید در عمل ثابت شود تا مردم با اطمینان کامل به صحنه آمده و به تولید و زمینه توزیع و مصرف کالا و صادرات کاملا اطمینان داشته باشند و سرمایه‌گذار آینده روشنی را مشاهده کند.

وی افزود: واقعیت این است که ضوابط دست‌وپاگیر و پیچ‌وخم‌های اداری در بخش تولید مانع اصلی تولید است که در بسیاری از موارد مانع تولید خود دولت است. 

این نماینده مجلس بیان کرد: در بخش صنایع تجهیزات پزشکی و داروسازی در چند دهه اخیر خوشبختانه پیشرفت‌های چشم‌گیری اتفاق افتاده و آمادگی سرمایه‌گذاران با تجربه و تجارب متخصصان ذی‌ربط، زمینه را بر خودکفا شدن در بسیاری موارد آماده کرده و کیفیت در بسیاری از زمینه‌ها در حد مطلوب و قابل‌قبول است. این صنعت به پشتیبانی دولت نیاز دارد.

وی توضیح داد: دخالت بی‌رویه در مواردی کار را دشوار کرده که از وزارت بهداشت و درمان می‌خواهم موضوع را در معاونت صنایع و غذا و پیگیری کند.

خاتمی در پایان گفت: همان‌گونه که بارها رئیس جمهور اشاره کرده برای عبور از مشکلات باید از همه ظرفیت‌ها و تأکید بر کارایی و تخصص استفاده شده و این سیاست پیگیری شود؛ مبادا افراد ضعیف و فرصت‌طلب، ضعف و ناکارآمدی خود را پای دامن زدن به مقوله سیاسی بی‌اساس و بی‌فایده بپوشانند. در دولت قبل موضوع گشت ادارات مطرح بود که انتظار می‌رود این سنت حسنه ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

کد خبر 20660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =