کد خبر 20763
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰

ذاکر به نمایندگان خبر داد

ورود و دخالت نمایندگان در انتصابات استانداری‌ها/ وکلای ملت از فشار و دخالت در قوای دیگر پرهیز کنند

ورود و دخالت نمایندگان در انتصابات استانداری‌ها/ وکلای ملت از فشار و دخالت در قوای دیگر پرهیز کنند

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: شنیده می‌شود که برخی نمایندگان، به ویژه در حوزه استانداری‌ها، به این موضوع ورود می‌کنند. این امر نشان‌دهنده عدم درک صحیح از مبنای سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری است.

حجت‌الاسلام سلمان ذاکر، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، به نمایندگان گفت:  رهبر انقلاب تأکید کردند که نمایندگان نباید در امور اجرایی و انتصابات اجرایی دخالت کنند. وی افزود:  با این حال، گاهی شنیده می‌شود که برخی نمایندگان، به ویژه در حوزه استانداری‌ها، به این موضوع ورود می‌کنند یا فشار می‌آورند؛این امر نشان‌دهنده عدم درک صحیح از مبنای سیاسی و اجتماعی مقام معظم رهبری است. 

وی تصریح کرد:  این موضوع به نفع نظام، مردم و خود نمایندگان و دستگاه‌های اجرایی است، زیرا ما به عنوان ناظر در این زمینه عمل می‌کنیم. اگر اصرار کنیم که در یک موضوع خاص دخالت کنیم، این به تداخل در قوای دیگر منجر می‌شود. به عنوان مثال، اگر مسئولی بخواهد کار کند و با نظر نماینده‌ای بیاید، باید مشخص شود که آیا وزیر کشور باید پاسخگو باشد یا رئیس‌جمهور.

ذاکر همچنین گفت:  نماینده باید از حقوق ملت دفاع کند و در این راستا از مسئولان و دستگاه‌ها سؤال کند. قانون پیش‌بینی کرده که اگر مسئولان کار نکنند، نماینده می‌تواند سؤال و تذکر بدهد. اما اگر خود نماینده وارد این تداخلات شود، فردا نمی‌تواند به درستی از حقوق مردم دفاع کند.

وی در پایان تأکید کرد:  وزارت کشور و وزرا و رئیس‌جمهور باید از مشاوره‌های نمایندگان بهره‌مند شوند. پیشنهاداتی که نمایندگان ارائه می‌دهند معمولاً از روی دلسوزی است، اما اگر نمایندگان به صورت یک‌طرفه و با اصرار بر دخالت در امور اجرایی اقدام کنند، این برخلاف مبانی مقدس مقام معظم رهبری خواهد بود.

انتهای پیام

کد خبر 20763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =