کد خبر 20768
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸

نجفی در صحن مجلس:

مانع بر سر راه اعضای شورای شهر ایجاد نکنیم

مانع بر سر راه اعضای شورای شهر ایجاد نکنیم

ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما باید ببینیم اصلا شورای شهر بودن چه دستاوردی برای اعضا دارد؟ تا این همه موانع در سر راه اعضای شورا قرار ندهیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان، ابراهیم نجفی نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ مهر ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: در ماده ۱۰ طرح اصلاح مواد از قانون تشکیلات اشاره شده است که عملاً ۴ تبصره به عنوان تبصره ۳ ۴ و ۵ و ۶ به ماده ۳۰ قانون تشکیلات اضافه شود در تبصره چهار در واقع اشاره شده است از این به بعد هر شخصی که قراره به عنوان شورای شهر انتخاب شود، ایشان بایستی در یک آزمونی عملا شرکت کند که این آزمون با مشارکت وزارت کشور سازمان سنجش برگزارشود و بابت شرکت در این آزمون هم هزینه پرداخت کند.

نجفی افزود: ما باید ببینیم اصلا شورای شهر بودن چه دستاوردی برای اعضا دارد؟ تا این همه موانع در سر راه اعضای شورا قرار ندهیم، با این مشکلاتی که در سر راه اعضای شورای شهر قرار دارد برگزاری امتحان اصلاً به نظر من جایی ندارد. باتوجه به برگزاری آزمون، یکسری افراد دارای تجربه هستند و در آزمون نمره حدنصاب رو کسب نمیکنند. 

نماینده آستانه اشرفیه عنوان کرد: در تبصره ۶ در واقع اشاره شده ۱۵ روز قبل از انتخاب می‌توانند حوزه انتخابی خودشان را تغییر بدهند، جدا از اینکه در اینجا ما ابهام داریم که آیا از شورای شهر می‌توانند به شورای روستا انتقال پیدا بکنند بحث این است که اگر در یک حوزه فارغ از این حوزه بررسی شود ، در اینجا نیاز به بررسی مجدد صلاحیت اون فرد نیست و به نظر من جای ابهام دارد.

انتهای پیام 

کد خبر 20768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =