کد خبر 20776
۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹

ایری در نطق میان دستور:

تاریخ جنایت رژیم غاصب و کودک‌کش را خواهد نوشت

تاریخ جنایت رژیم غاصب و کودک‌کش را خواهد نوشت

نماینده بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابله و پاسخگویی به اقدامات ضد بشری رژیم کودککش تاریخ خواهد نوشت در جهانی که رژیم کودکش و غاصب اسرائیل با کشتار ۴۱ هزار نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین تنها صدای ایران اسلامی بود که به مقابله با جنایتکاران قد علم کرد.

 به گزارش خبرنگار نمایندگان، عبدالجلیل ایری نماینده بندرترکمن بندرگز وکردکوی در جلسه علنی امروز(یکشنبه 15 مهر) در نطق میان دستور  در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر وتبریکی گفت:  تبریک عرض میکنم هفته نیروی انتظامی را بر حافظان امنیت نیروی انتظامی تسلیت عرض میکنم شهادت سید حسن نصرالله سردار نیل فروشان و اسماعیل علی و همراهان این عزیزان را و عرض تبریک دارم به مقام معظم رهبری و مردم عزیز کشورمان به مناسبت اقدام غرور آفرین سپاه اسلام و وعده صادق دو و تشکر از امت اسلامی به مناسبت حضور حماسی در نماز جمعه تهران و تقدیر و تشکر از بیانات مقام معظم رهبری از باب تشریح استراتژی تعلل و تعلل و نه تعجیل.

وی افزود: در مقابله و پاسخگویی به اقدامات ضد بشری رژیم کودککش تاریخ خواهد نوشت در جهانی که رژیم کودکش و غاصب اسرائیل با کشتار ۴۱ هزار نفر از مردم بی‌دفاع فلسطین تنها صدای ایران اسلامی بود که به مقابله با جنایتکاران قد علم کرد امروز جنگ غزه یک ساله شده ۴۱ هزار نفر فلسطینی به شهادت رسیدند چرا صدایی از مجامع بین‌المللی و نهادهای بین‌المللی در حمایت عملی از مردم غزه بلند نمی‌شود.

ایری در باب تذکری اظهار کرد: درخواست از دولت وفاق ملی و یک تذکر به وزیر محترم راه و شهرسازی در باب تمدید احکام اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی که صراحتا با ماده ۱۰ قانون نظام مهندسی مغایرت دارد لذا درخواست دارم قانون را نصب العین قرار داده و بر مبنای قانون عمل نمایند.

نماینده گلستان ادامه داد: از وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست دارم نسبت به پذیرش نیروی انسانی دانشجو و معلم بر مبنای ۶۰ درصد گزینش و ۴۰ درصد نمره عملی و اعلام سه برابری پذیرفته شدگان که نهایتاً دو سوم از پذیرفتشدگان پذیرفته نمی‌شود تجدید نظر نمایند.

ایشان خاطر نشان کرد: استان گلستان با قابلیت‌های مناسب به دلیل عدم سرمایه گذاری در تامین آب جاده برق گردشگری و بسیاری از موضوعات از عقب ماندگی تاریخی برخوردار است لذا درخواست دارم که سازمان مدیریت و برنامه نسبت به اختصاص بودجه مناسب اعتبار ویژه در نظر گرفته شود.

وی افزود: از دولت محترم درخواست می‌نمایم با توجه به اینکه طرح علاج بخشی خلیج گرگان در فاز اول عملیاتی از ۲۰ اقدام فاز اول خود را در قالب لایروبی آشوراده کانال اجرایی و عملیاتی نمود و فازهای بعدی را اجرایی و عملیاتی کند تا مردم حوزه شهرستان‌های بندرترکمن بندرگز و گمیشان ازموهبت این محیط زیست برخوردار گردند.

ایری تصریح کرد:از دولت محترم درخواست می‌نمایم احداث بازارچه مرزی گمیشان باتوجه به اینکه کلیه فرایندهای تصویب این بازارچه که از طریق وزارت سمت وزارت کشور هیئت دولت و کلیه فرایندهای قانونی و تصویب شده با هماهنگی با دولت ترکمنستان صورت خواهد گرفت این بازار احداث و عملیاتی نمایند .

در نطق میان دستور اضافه کرد: از وزیر محترم نیرو درخواست می‌نمایم در با توجه به تنش آبی بسیار شدیدی که در حوزه انتخابیه و شهرستان های کردکوی بندرگز باهاش مواجه،درخواست دارم که نسبت به تخصیص اعتبار ویژه در ارتباط با تنش آبی اعمال نماید متأسفانه برنامه بودجه و وزارت نیرو با توجه به اینکه استان گلستان جزو ۴ استان محل تنش از ۵۰ همت فقط ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان گلستان در نظر گرفته شده که این نقض  آشکار و بی عدالتی است که درخواست دارم هم سازمان برنامه بودجه هم وزارت نیرو نسبت به این تخصیص اعتبار تجدید نظر نمایند .

وی اظهار کرد: در ارتباط با وزیر محترم نیرو درخواست می‌نمایم با توجه به مصوبه تعرفه گرمسیری شهرستان‌های غرب استان گلستان که مصوب شد متاسفانه هنوز نتوانسته این موضوع رو اجرایی و عملیاتی کند که درخواست دارم این موضوع به فوریت اجرایی و عملیاتی شود .

نماینده گلستان درخواست کرد: از وزیر محترم گردشگری درخواست می نمایم با توجه به موضوع جزیره آشوراده دیگر مصوب شد ولی متاسفانه چندین ماه با توجه به تمام مصوبات با توجه به تمام موضوعات هنوز عملیاتی و اجرایی نشده است.

ایری افزود: وزیر محترم نفت  با توجه به نتایج بسیار خوب و عملیات بسیار اکتشاف نفت و گاز در شهرستان گمیشن نسبت به افزایش تعداد چاه های عمیق و با توجه به اینکه اونجا نسبت به افزایش این چاه ها و همچنین در ارتباط با شهرستان کرد کوی برای گازرسانی و روستاهای رادکان کندا اقدام عملی نمایند

در پایان ادامه داد: از وزیر محترم راه و شهرسازی درخواست می‌نمایم که نسبت به لایروبی اسکله بندر گزمه همچنین تعریض جاده قدیم و ضلع شمالی جاده استفاده از ظرفیت‌های زیرساختی که در راه اهن  ترکمن با توجه به وجود ظرفیت بسیار مناسب برای صادرات و واردات اقدام نمایند.

انتهای پیام

کد خبر 20776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =