کد خبر 2958
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

رفیعی در جلسه مشترک فراکسیون با شهردار تهران:

ورود خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیاز جدی تهران است

زاکانی: ۵۰ اتوبوس برقی وارد پایتخت می‌شود
ورود خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیاز جدی تهران است

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس درنشست مشترکی با شهردار تهران به ممنوعیت کاشت چمن، توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی و تلاش برای کاهش آلودگی صوتی، نوری و هوایی اشاره کرد و گفت: فرو نشست‌های کشور نشان از فشار بسیار زیاد بر سفره آبهای زیرزمینی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیل  نمایندگان ما، جلسه مشترک فراکسیون محیط زیست مجلس با شهردار تهران در خصوص مسایل زیست محیطی و ترافیکی پایتخت عصر روز سه شنبه(۱۱ آبان) برگزار شد.

سمیه رفیعی نماینده تهران در جلسه مشترک فراکسیون محیط زیست مجلس با شهردار تهران در خصوص مسایل زیست محیطی و ترافیکی پایتخت با انتقاد از وضعیت فضای سبز در تهران گفت: متاسفانه در حوزه فضای سبز شهری گونه‌های عجیب و غریب و بی‌ربط توسط پیمانکاران وارد و در در تهران کاشته می‌شود در حالی که باید از گونه‌های بومی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستگاه‌هایی که آب را در تهران هدر می‌دهد شهرداری تهران است افزود: متاسفانه برای آبیاری فضای سبز در برخی مناطق از آب چاه‌ها استفاده می‌شود و این آبیاری نیز در بدترین زمان ممکن یعنی اوج گرما صورت می‌گیرد.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: باید چمن کاری به طور جدی در تهران ممنوع شود چرا که عملاً چمن‌ها فقط آب‌بر بود هیچ خاصیتی ندارد.

وی به آلودگی نوری در پایتخت اشاره و تاکید کرد: مشخص نیست چه ضرورتی وجود دارد که درختان برخی مناطق را نورانی می‌کنند در حالی که با این اقدام علاوه بر اسراف در بحث انرژی، اکوسیستم‌های شهری را نیز بر هم می‌زنند.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس موضوع آلودگی صوتی را یکی از معضلات پایتخت دانست و افزود: حتما باید حد مجاز آلودگی صوتی برای تهران با کمک سازمان حفاظت محیط زیست تعریف شود چرا که آلودگی صوتی بزودی مانند آلودگی هوا به معضل کلانشهر تهران تبدیل خواهد شد.

ورود خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیاز جدی تهران است

وی به موضوع اتوبوس‌های پایتخت اشاره کرد و گفت: متاسفانه اتوبوس‌های پایتخت بسیار قدیمی و فرسوده هستند. از سوی دیگر در حالی که چند شرکت خودروساز داخلی وجود دارد که توان تولید اتوبوس‌های برقی با استانداردهای روز دنیا را دارند چرا باید به تکنولوژی ۲۵ سال پیش بازگردیم و همچنین اتوبوس‌های دیزلی وارد ناوگان تهران شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به اینکه تهران ۱۰ تا ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد افزود: متاسفانه اتوبوس های تهران اورهال نشده و تعداد زیادی نیز فرسوده و بی‌پلاک هستند.

وی کمک دولت به شهرداری تهران برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقلی را ضروری خواند و گفت: تهران به ۱۵۰۰ دستگاه واگن مترو نیاز دارد و بسیاری از مشکلات این بخش عملا حل نشده است.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس تاکید کرد: بسیاری از مسایل حوزه حمل و نقل عمومی تهران در حد شعار باقی مانده و اقدام موثری برای حل آن‌ها طی سال‌های گذشته صورت نگرفته است.

شهردار تهران: استفاده از موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی و تاکسی‌های برقی و هیبریدی در دستورکار شهرداری تهران است

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در تهران ساکن هستند و ۴ میلیون نفر نیز روزانه از اطراف تهران وارد این شهر می‌شوند گفت: این میزان جمعیت نیاز به تمهیدات ویژه و اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه تهران باید شهر زیست پذیر، ایمن، آرام و با هویت باشد گفت: در حوزه پسماندها هم برای پسماندهای ساختمانی، تر و خشک، بیمارستانی و صنعتی چهارچوب و برنامه هایی را دنبال می‌کنیم.

شهردار تهران به موضوع اتوبوس‌های پایتخت اشاره کرد و گفت: حدود یک ماه و نیم قبل قرارداد ۱۷۵ دستگاه اتوبوس با ایران خودرو دیزل منعقد شده و ۱۱۰ دستگاه تا کنون تحویل گرفته شده و مابقی نیز در مسیر ورود است. از سوی دیگر به طور همزمان قرارداد ۵۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز با یکی از شرکت‌های داخلی بسته شده است. اما در این حوزه علی رغم وجود چند مجموعه همچنان توان تولید انبوه وجود ندارد و همزمان نیازمند واردات از خارج نیز هستیم تا بتوانیم نیاز خود را برطرف کنیم.

وی گفت: از ۵ هزار دستگاه اتوبوس تهران ۲۲۵۰ دستگاه اتوبوس فعال است و تا پایان سال ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیز با تغییر مخزن گاز و ۵۰۰ دستگاه نیز با اورهال کردن وارد ناوگان خواهد شد.

شهردار تهران افزود: در حوزه مترو نیز حدود ۸۵ درصد واگن‌های مترو تولید داخل است اما همچنان برای مابقی آن نیازمند واردات هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجبوریم هم واردات داشته باشیم به هم پیش خرید داخلی انجام افزود: استفاده از موتورسیکلت‌ها و اتوبوس‌های برقی و تاکسی‌های برقی و هیبریدی در دستورکار شهرداری تهران است.

ورود خودروها و موتورسیکلت‌های برقی نیاز جدی تهران است

زاکانی به ساماندهی کودکان کار و معتاد و زباله گردها اشاره کرد و گفت: ظرف ۳ تا ۶ ماه آینده چهره تهران را از ۲۱ هزار معتاد و ۴ هزار کودک خیابانی پاک میکنیم اما باید برنامه‌ریزی بلندمدت برای بازسازی افراد و بازگشت آنها به جامعه صورت گیرد که این کار در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته است.

در این جلسه حسن نوروزی،  فرهاد طهماسبی، شیوا قاسمی پور، سارا فلاحی، الهام آزاد،  فاطمه محمدبیگی، محمدرضا مبلغی، خلیل بهروزی‌فر، محمد اسماعیل کوثری،  روح الله متفکرآزاد،  مالک شریعتی نمایندگان مجلس نیز حضور داشتند و تعدادی از نمایندگان دیدگاه‌های خود را در خصوص مشکلات شهری با شهردار تهران مطرح کردند و دکتر زاکانی قول داد که موضوعات مطرح شده به فوریت پیگیری شود.

انتهای پیام

کد خبر 2958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =