کد خبر 3005
۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳

جوکار مطرح کرد

چکش‌کاری قوانین انتخاباتی در مجلس

چکش‌کاری قوانین انتخاباتی در مجلس

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس، گفت: داخلی کشور و شوراها در حال بررسی و اصلاح قوانین انتخاباتی یعنی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون انتخابات ریاست جمهوری و قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور است، ما جلسات خود را با نمایندگان دولت، اعضای شورای نگهبان و نمایندگانی از هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌کنیم تا در بررسی و اصلاح قوانین انتخاباتی، هماهنگی‌های لازم را با آنان داشته باشیم. 

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، در خصوص اصلاح قوانین انتخاباتی گفت: کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در حال بررسی و اصلاح قوانین انتخاباتی یعنی قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، قانون انتخابات ریاست جمهوری و قانون انتخابات شوراهای اسلامی کشور است. 

وی بیان کرد: ما جلسات خود را با نمایندگان دولت، اعضای شورای نگهبان و نمایندگانی از هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌کنیم تا در بررسی و اصلاح قوانین انتخاباتی، هماهنگی‌های لازم را با آنان داشته باشیم. 

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری کاملاً روشن و شفاف شده و شورای نگهبان هم آن را پذیرفته است اما هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دو ایراد به این طرح گرفته است که به دنبال رفع این ایرادات هستیم. 

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی کشور هم در دستورکار کمیسیون شوراهای مجلس است و ما در حال ایجاد اصلاحات و تغییر و تحولاتی در این قانون هستیم.

جوکار بیان کرد: اولویت ما آن است که طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود و در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار گیرد. 

نهایتاً تا پایان امسال طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را جمع بندی می‌کنیم تا آماده بررسی در صحن علنی مجلس شود.

انتهای پیام

کد خبر 3005

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =