کد خبر 307
۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶

رییسی:

دولت سیزدهم عدالت‌گستر، فسادستیز و برنامه‌محور است

دولت سیزدهم عدالت‌گستر، فسادستیز و برنامه‌محور است

رئیس جمهوربا بیان اینکه دولت سیزدهم به اصل تعامل با همه کشورهای دنیا پایبند است، گفت:دولت سیزدهم، عدالت‌گستر، فسادستیز، تبعیض‌گریز، برنامه‌محور، علم خواه و اندیشه‌پیشه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما، سید ابراهیم رئیسی در نشست علنی امروز (پنجشنبه، 14 مردادماه) مجلس شورای اسلامی بعد از قرائت سوگندنامه خود، با سلام به پیشگاه منجی موعود عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و درود بر روح پر فتوح بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، گفت: ضمن سلام و درود بر روح شهدای شکوهمند اسلام و انقلاب اسلامی به ویژه شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی، آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبری فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای «مدظله العالی» از درگاه خداوند مسئلت داریم.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین بر ملت عزیز ایران، میهمانان ارجمند، خانواده مکرم و معزز شهیدان، رؤسای جمهور، معاونان رئیس جمهور، نخست وزیران گرامی، وزرای امور خارجه، نمایندگان ویژه کشورها و سازمان های بین المللی، سفرای محترم، رؤسای محترم گروه های جهادی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مقامات محترم لشگری کشوری، اعضای معزز شورای نگهبان و همه مسئولان عالیرتبه و مقامات معزز سلام می فرستیم.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه طلوع انقلاب اسلامی در ایران فصل نوینی از آزادی، مشارکت سیاسی و مردم سالاری را در تاریخ کشورمان به ثبت رساند، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان میثاق ملی در اصل ششم، همه نهادهای حاکمیتی را محصول اراده و رأی مردم دانسته است.

وی تاکید کرد: اینک در چهاردهم مرداد 1400 بار دیگر اراده ملت تجلی پیدا کرد تا این خدمتگزار به آرمان های والایی سوگند وفاداری یاد کند که 40 سال پیش توسط امام بزرگوار به ثمر نشست، مردم برای پیمودن مسیر نورانی انقلاب عزمی راسخ دارند.

حجةالاسلام والمسلمین  رئیسی بیان کرد: اراده مردم قرار گرفتن کشور در مسیر عدالت، پیشرفت، آزادی و عزت است. سرنوشت ایران بزرگ به همت امت تاریخ ساز و به رهبری امام عظیم الشان متحول شد و مردم به واسطه انقلاب اسلامی زنجیر اسارت زورگویان را از دست و پای خود باز کرد و بر سرنوشت خود حاکم شد.

رئیسی ادامه داد: مردم در برابر غرب ایستادند تا ثابت کنند مردمسالاری دینی، دین و دنیا و سنت و پیشرفت را در کنار هم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران تاریخ‌ساز در حالی وارد قرن جدید می‌شود که بیش از 40 سال است که مردمسالاری دینی داشته، عنوان کرد: اکنون با گذشت این سال‌ها در آغاز گام دوم انقلاب قرار گرفته‌ایم.

رئیس جمهور کشورمان همچنین با تأکید بر اینکه دولت جدید امروز در نقطه‌ای ایستاده که تمدنی جهانی، آن را ساخته، اظهار کرد: فرهنگی که قرن‌ها پیشرو بوده و با یکتاپرستی توانسته است الگو ارائه کند و تمدن ایران با پذیرش اسلام توانسته پیشرفت را گسترش داده و آن را بازآفرینی کند تا سرآمد جهان شود.

حجةالاسلام والمسلمین رئیسی همچنین با بیان اینکه ملت ایران بر فراز قله‌ای ایستاده که از انتخابات تاریخ‌ساز خود خشنود است، ابراز داشت: امروز ایران در چشم‌انداز پیش روی کشور خود قرار دارد و این ایران قرن پانزدهم است.

وی ادامه داد: در طلیعه قرن جدید مفتخرم که به واسطه رأی ملت قهرمان ایران، به نگهبانی از این میراث موظف شده و خداوند نعمت خود را نصیب من کرد تا فرصت خدمت به مردم به بنده عطا شود.

رئیس دولت سیزدهم همچنین تصریح کرد: ملت ایران در حالی جلوه‌ای از مردمسالاری دینی را نشان دادند که در اوج تحریم‌های ظالمانه قرار داشته و با شیوع گسترده کرونا روبرو بودند لذا باید گفت که این انتخابات، نقطه آغاز مشارکت مردم بوده و نقطه پایان آن نیست.

رئیسی همچنین اضافه کرد: دولت مردمی، خواسته مردم را محقق می‌کند و پیام این انتخابات، تحول‌خواهی و عدالت‌طلبی بود که مردم استقلال‌طلبی و مقابله با زیاده‌خواهی مستکبران را در آن خواسته‌اند؛ دولت سیزدهم نیز به اصل تعامل با همه کشورهای دنیا پایبند است.

وی افزود: دولت سیزدهم، عدالت‌گستر، فسادستیز، تبعیض‌گریز، برنامه‌محور، علم خواه و اندیشه‌پیشه خواهد بود.

حجةالاسلام والمسلمین  رئیسی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران نیز می‌خواهند ما مدافع انسان‌های عالم باشیم و به ظلم در هیچ کجا راضی نمی‌شوند، اظهار کرد: ما مدافع حقوق بشر و انسانیت هستیم و تجاوز به حقوق مظلومان را برنمی‌تابیم؛ ظلم چه در قلب اروپا، آمریکا، آفریقا، یمن، سوریه و فلسطین صورت گیرد، ما با آن مخالف هستیم.

حجةالاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در ادامه افزود:مردم و جوانان عزیز این مرز و بوم از ما انتظار دارند که صدای رسای مستضعفان و ولی‌نعمتانمان باشیم، مردم می‌خواهند آزادی اجتماعی و فرهنگی آنها مجدانه پیگیری شود و به معنای حقیقی کلمه انقلاب اسلامی محقق شود و همه ویژگی‌ها و خصایص انقلاب در ساختارها، فرآیندها و باورهای دولتمردان مشاهده‌پذیر باشد.

وی یادآور شد: مردم می‌خواهند با وجود همه تنگناها، سفره آنها بهبود بخشیده شود و نشاط و شور اجتماعی در جامعه گسترش یابد. دولت برخاسته از اراده مردم برای تأمین منافع مردم و اجرای عدالت خواهد ایستاد و در این مسیر خستگی‌ناپذیر پیش خواهد رفت.

رئیس جمهور همچنین تصریح کرد: اینجانب امروز خادم همه جمهور و خدمتگزار بیش از 80 میلیون نفر جمعیت است، مردم ایران همان‌هایی هستند  که بارها وفاداری خود را به انقلاب در عرصه‌های مختلف اثبات کردند و امروز نوبت ما است که ادای امانت کنیم.

در دولت مردمی جناح‌های سیاسی، دسته‌بندی‌های قومی، مذهبی و گروهی رنگ می‌بازند

رئیس دولت سیزدهم با تأکید بر اینکه دولت مردمی، دولت وفاق ملی است، گفت: در دولت مردمی جناح‌های سیاسی، دسته‌بندی‌های قومی، مذهبی و گروهی رنگ می‌بازند و همه مردم دست در دست یکدیگر برای تحقق ایران قوی ذیل پرچم جمهوری اسلامی ایران همپیمان می‌شوند. امروز از همه نخبگان، اقوام و اقشار مختلف مردم، مذاهب، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی، حوزه، دانشگاه، پیر، جوان، زن و مردم می‌خواهم که دولت مردمی را با همه وجود، دولت خود دانسته و یاری کنند.

حجةالاسلام والمسلمین رئیسی اظهار کرد: بیایید برای اعتلای اسلام عزیز، عزت آیندگان و سربلندی ایران عزیز در جهان دست در دست یکدیگر با وحدت و انسجام ملی به پاخیزیم و آرمان ایران عزیز را تحقق بخشیم.

وی افزود: وعده‌های دولت مردمی، وعده‌های صادق است؛ ما خود را متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌دانیم، ایجاد شفافیت حداکثری در اقتصاد، خشکاندن ریشه‌های فساد و رانت‌خواری، مقاوم‌سازی اقتصاد در مقابل تکانه‌ها، مهار تورم و گرانی، تقویت ارزش پول ملی، بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور، حمایت از تولید ملی، تلاش برای خودکفایی در تأمین نیازهای اساسی مردم، پیشرفت فناورانه و دانش‌بنیان، مدیریت بهینه معادن و منابع آب، نفت و گاز کشور و توجه به تغییرات اقلیمی و صیانت از محیط زیست، همه را با قدرت دنبال خواهیم کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه به فضل پروردگار امیدوار هستیم تا ایرانی قوی‌تر از گذشته را در دسترس ببینیم، گفت: دولت مردمی، دل در گرو منافع مردم دارد و اهتمام اصلی آن، بسیج توانمندی‌های نهفته جوانان است تا آنها را به میدان کار و تلاش سازنده بیاوریم. لازمه تحول، نقدپذیری و تکریم نخبگان و صاحبنظران است. از مردم عزیز و نمایندگان ملت می‌خواهیم به عنوان مصلحان دولت عمل نمایند و خدمتگزاران خود را از پیشنهادات و انتقادات بهره‌مند سازند.

رئیس دولت سیزدهم ادامه داد: ما به حضور مردم در صحنه، همدلی و همکاری قوای سه‌گانه، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح سرافراز نیاز داریم و با توجه به شرایط ویژه کنونی، دولت، مجلس و قوه قضائیه باید بیش از پیش با یکدیگر تعامل داشته و در مسیر خدمت به مردم از هیچ فرصتی دریغ ننمایند.

قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه امنیت ساز است

حجةالاسلام والمسلمین  رئیسی ادامه داد: معتقدم ایران قوی فراتر از تدبیر و تلاش خستگی ناپذیر همه قوا و نهادها، نیازمند همکاری ملی و خرد جمعی است که تجلی آن در تعامل دولت با سایر قوا و همچنین تعامل وسیع با نخبگان و فرهیختگان خواهد بود.

ظرفیت های منطقه ای ایران حامی صلح و ثبات برای کشورهاست

وی یادآور شد: در این جلسه تاریخی علاقمندم در پیشگاه نمایندگان انقلابی ملت و در حضور میهمانان گرانقدر خارجی، اشاره ای به رویکرد سیاست خارجی دولت مردمی داشته باشم. در دولت مردمی همه مولفه های قدرت ملی تقویت خواهد شد و از همه ابزارهای قدرت ملی از جمله دیپلماسی و تعامل هوشمند با جهان استفاده می کنیم تا منافع و مصالح جمهوری اسلامی ایران تامین شود.

رئیس جمهوری کشورمان تصریح کرد: قدرت جمهوری اسلامی ایران در منطقه امنیت ساز است، ظرفیت های منطقه ای ایران حامی صلح و ثبات برای کشورهاست و صرفاً برای مقابله با تهدیدهای قدرت های سلطه گر و ظالم به کار گرفته خواهد شد.

دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه دراز می کنم

وی افزود: بحران های منطقه ای باید از طریق گفت وگوهای واقعی درون منطقه ای و براساس تامین حقوق ملت ها حل و فصل شود. دخالت بیگانگان در منطقه هیچ مشکلی را حل نمی کند، بلکه خود مشکل است.

رئیس قوه اجرایی کشور اضافه کرد: من دست دوستی و برادری به سوی همه کشورهای منطقه به خصوص همسایگان دراز می کنم و دست آنها را به گرمی می فشارم.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح آمیز است، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران سلاح اتمی را شرعاً به فتوای رهبر معظم انقلاب برخود حرام می داند و این سلاح هیچ جایگاهی در استراتژی دفاعی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

وی تصریح کرد: سیاست فشار و تحریم موجب انصراف ملت ایران از پیگیری حقوق قانونی خود از جمله حق توسعه نخواهد شد. تحریم ها علیه ملت ایران باید لغو گردد و از هر طرح دیپلماتیک که این هدف را محقق کند حمایت خواهیم کرد.

رئیس جمهوری ادامه داد: ایران، کشورها و ملت های همسایه را خویشاوند خود می داند و مهمترین و اصلی ترین مزیت سیاست خارجی خود را ارتقای روابط با کشورهای همسایه دانسته و خواهان عزت و اعتلای آنهاست.

وی بیان کرد: دیپلماسی باید ارتباط ملت های منطقه را بیشتر و اشتراکات آنها را در حوزه اقتصاد، فرهنگ، علم و فناوری تقویت نماید. جهان در حال دگرگونی بوده و تامین منافع ملت ها به درک جهان جدید و تعامل راهبردی با قدرت های نوظهور است و سیاست خارجی موفق، سیاست خارجی متوازن خواهد بود.

حجةالاسلام والمسلمین  رئیسی گفت: از همه میهمانان حاضر به ویژه خانواده معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشگری و میهمانان خارجی که در این مراسم تشریف فرما شدند، صمیمانه تشکر می کنم، لازم است از زحمات ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، برادر مجاهدم آقای دکتر قالیباف و همه نمایندگان انقلابی مجلس صمیمانه تقدیر و تشکر کنم که در این مراسم تاریخی میزبان میهمانان عالیقدر بودند.

رئیس جمهور کشورمان افزود: برنامه تحول دولت در گرو همکاری همه بخش ها به ویژه نمایندگان محترم مجلس است، از خداوند متعال می خواهم که به اینجانب و دولت جدید فرصت خدمتگذاری موثر به ملت شریف ایران را عنایت فرماید تا بتوانیم با تکیه بر امدادهای الهی و دعای خیر حضرت ولیعصر (عج) و در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب آینده ای روشن برای ایران عزیز و مردمان خوب این سرزمین رقم بزنیم.

وی در پایان از معرفی اعضای کابینه  خود در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب در هفته آینده خبر داد.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام

کد خبر 307

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =