کد خبر 3087
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

نقدعلی:

بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند

بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند

نماینده خمینی شهر با بیان اینکه بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند گفت که متاسفانه ما داریم ربا را در بانک‌ها نهادینه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار نمایندگان ما، محمدتقی نقدعلی در جلسه علنی امروز ( سه شنبه) با اشاره به موافقت مجلس با تحقیق و تفحص از بانک‌ها  در اخطاری با استناد به اصول 3، 4 و 43 گفت: آیت‌الله جوادی آملی فرمودند که در زمان انقلاب چندین محل از جمله سینما، مشروب‌فروشی‌ها و بانک‌ها را آتش زدند که مشروب‌فروشی‌ها عملا از بین رفتند، سینماها اسلامی شدند اما متأسفانه بانک‌ها در لباس بانکداری اسلامی ربا را نهادینه کردند و متاسفانه کار به جایی رسیده که در قراردادی که موسسه علمی با شخصی بسته بود، 30 میلیون تومان را به واسطه خسارت تأخیر که در قرارداد گنجانده شده بود به 120 میلیون تومان افزایش دادند.

وی ادامه داد: وقتی سوال کردیم رئیس دادگستری شهرستان گفت که یک رای بعد از رویه صادر شده و حتی تاخیر و تادیه را در قراردادهای خصوصی قانونی کرده‌اند بنابراین خلق پول و رقم‌هایی که دهنوی در گزارش بیان کردند . آیت الله مکارم شیرازی فرمودند این سرقت و دزدی به روز است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: بر اساس اصل 49 قانون اساسی دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیرمشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد اما متاسفانه ما داریم ربا را در بانک‌ها نهادینه می‌کنیم بنابراین این تحقیق و تفحص به جا و شایسته است که به تأخیر افتاده است. در گزارش آمده که 8 میلیارد دلار پول آب‌های مرزی را بانک در حسابی غیر از حساب هزینه‌کرد آب‌های مرزی واریز کند و سود آن را بگیرد و این یک قلم از تخلفات است، باید یک بار برای همیشه بانک‌ها را به پای میز محاکمه بکشانیم و از خاندوزی، وزیر اقتصاد و رئیس بورس تقاضا داریم به داد مردم برسند و برای سرمایه مردم در بورس چاره‌اندیشی کنیم.

انتهای پیام 

کد خبر 3087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =