کد خبر 3104
۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰

گزارش اختصاصی؛

آب پاکی مجلس روی دست بورس

آب پاکی مجلس روی دست بورس

مجلس شورای اسلامی بعد از سه ماه از تشکیل دولت سیزدهم امروز برای نخستین بار خاندوزی، وزیر اقتصاد و اموردارایی را برای پاسخگویی به مشکلات بازار پر چالش سرمایه به صحن علنی دعوت کرد، خاندوزی که خود پیش تر در کسوت نمایندگی مجلس بود امروز در صحن علنی مجلس گفت که برنامه دولت حمایت از بازار سرمایه به ویژه از سهامدارن خرد است.

پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما:‌ مجلس شورای اسلامی بعد از سه ماه از تشکیل دولت سیزدهم امروز برای نخستین بار خاندوزی، وزیر اقتصاد و اموردارایی را برای پاسخگویی به مشکلات بازار پر چالش سرمایه به صحن علنی دعوت کرد.

خاندوزی که خود پیش تر در کسوت نمایندگی مجلس بود امروز در صحن علنی مجلس گفت که برنامه دولت حمایت از بازار سرمایه به ویژه از سهامدارن خرد است.

وی در ادامه این جلسه از رئیس سازمان بورس در صحن علنی مجلس خواست تا پروژه عدالت و نوسازی نظارت بر بورس را تا پایان سال نهایی کند.

اما جلسه پر چالش بورسی مجلس به اینجا ختم نشد و در این جلسه چندین نماینده به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

شمس الدین حسینی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این جلسه گفت:ما متولی بازار سرمایه نیستیم بلکه متولی نظارت هستیم اولین سوال این است که بسته سیاست اقتصادی دولت چیست؟ بازار سرمایه جدا از سایر بازارهای اقتصادی نیست، مگر می‌شود رشد اقتصادی صفر و تورم زیر ۵۰ درصد باشد و به مردم بگوییم بازار سرمایه با نظارت‌های ما بهبود پیدا کرده است.

در ادامه این جلسه اما مجید عشقی پشت تریبون جایگاه ناطقان جلسه علنی مجلس قرار گرفت و پیرو مشکلات بازار سرمایه گفت:اعتماد عمومی مردم به بازار سرمایه در یک پروسه چندین ساله تخریب شده و از بین رفته است، ما مطمئن هستیم که این اعتماد به یکباره برنمی‌گردد و کمک همه سیاستگذاران را برای بازگشت به این اعتماد لازم داریم.

اما محمدباقر قالیباف در پایان این جلسه پر چالش و در جمع بندی آن آبی پاکی را روی دست دولت ریخت و تاکید کرد: رئیس جمهور در معرفی کابینه به مجلس قول دادند که حتما برنامه روشن اقتصادی خودشان را به مجلس اعلام خواهند کرد. بهتر است این سیاست ها مشخص و روشن شود، این توقع و انتظار مجلس از دولت است.

وی این را هم گفت که ما از آقای عشقی توقع داریم جلوی بحث نظارت و کنترل و روابط و رانت‌های اطلاعاتی که موجب می‌شود عده‌ای در بورس بهره‌مند شوند را بگیرند.

پرونده بورسی دولت که اشکالات در آن بیشتر به مسئولین سابق باز می‌گردد درحالی امروز در مجلس بسته شد که در چند روز اخیر نمادهای بورسی به رنگ سبز درآمده است و با این حال اعضای کمیته تحقیق و تفحص از بورس هم انتخاب شده‌اند.

انتهای پیام

کد خبر 3104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =