کد خبر 3277
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹

گزارش اختصاصی؛

یادآوری بی تدبیری بنزینی!

یادآوری بی تدبیری بنزینی!

با تغییر قیمت بنزین روی جایگاه های سوخت سراسر کشور، بتدریج موافقان و منتقدان اصلاح قیمت این فرآورده نفتی استراتژیک مقابل هم صف آرایی کردند. با اینکه تمام اقتصاددانان روی اینکه قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای منطقه و جهان بسیار پایین است، اتفاق نظر داشتند، اما برخی کارشناسان به طور عمده درباره زمان و نحوه اجرای این طرح انتقادات خود را مطرح کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نمایندگان ما: در تاریخ - ۲۴ آبان - سال ۹۸ مهترین اخبار رسانه‌های کشور به این تیتر ختم شد؛ «سهمیه‌بندی بنزین آغاز شد»

این موضوع با اطلاعیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به اطلاع مردم رسید و مسئولان دولتی اعم از نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه، واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و ربیعی، سخنگوی دولت  وقت در ساعات اولیه در این خصوص صحبت کردند و توضیحات لازم را به مردم دادند.

با این حال در ادامه خبر سهمیه بندی بنزین آمد که طبق تصمیم دولت، قرار است بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و بنزین آزاد ۳۰۰۰ تومان محاسبه شود. با این حال طبق اعلام مسئولین وقت تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت بنزین توسط «شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا» صورت گرفته بود.

این در حالی است که با تغییر قیمت بنزین روی جایگاه های سوخت سراسر کشور، بتدریج موافقان و منتقدان اصلاح قیمت این فرآورده نفتی استراتژیک مقابل هم صف آرایی کردند. با اینکه تمام اقتصاددانان روی اینکه قیمت بنزین در ایران نسبت به کشورهای منطقه و جهان بسیار پایین است، اتفاق نظر داشتند، اما برخی کارشناسان به طور عمده درباره زمان و نحوه اجرای این طرح انتقادات خود را مطرح کردند.

یادآوری بی تدبیری بنزینی!

در ادامه و با توجه به شکل گیری برخی تجمعات در زمینه افزایش قیمت بنزین، اظهارنظر رئیس جمهور وقت به مانند کبریتی روی بنزین عمل کرد. «من هم مثل مردم صبح جمعه دیدم که قیمت بنزین تغییر کرده است» این تیتر اظهارات رئیس دولت تدبیر و امید در تاریخ - ۶ مهرماه - سال ۹۸ بود که موجی از نارضایتی را در جامعه ایجاد کرد.

روحانی این را هم گفته بود که؛ شبی که سهمیه‌بندی بنزین اجرا شد من خودم هم اطلاع نداشتم و نمی‌دانستم که اجرای این طرح این هفته است یا هفته آینده؛ چرا که به شورای امنیت کشور گفته بودم که زمان آن را به من هم حتی نگویید، چرا که به آن‌ها گفته بودم در صداوسیما کارهای تبلیغاتی اجرای این طرح را انجام دهید و هر شبی که مناسب بود آن را اجرایی کند.

در ادامه، این اظهارات باعث انتقادات فراوانی از سوی نمایندگان مجلس و سایر مسئولین به رئیس جمهور شد و پیرو این انتقادات ناکارآمدی دولت مدنظر قرار گرفت. علیرضا سلیمی، در همین زمینه به خبرنگار نمایندگان ما گفت: در حادثه بنزینی سال ۹۸ شاهد بودیم که حسن روحانی مردم را به سخره گرفت، نیشخند زد و گفت که خودم هم صبح جمعه از گرانی بنزین مطلع شدم که این مسئله نشان‌دهنده آن بود که رئیس جمهور سابق از مردم فاصله زیادی داشت.

وی این را هم گفت که آن رفتار غیر قابل دفاع روحانی باعث عصبانیت و اعتراض برخی از مردم شد و خسارات فراوانی به کشور وارد کرد لذا حتماً باید کسانی که زمینه‌ساز آن اتفاقات شدند، محاکمه شوند.

انتهای پیام

کد خبر 3277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =